Mataró ja té els parcs tancats, com farà ara Madrid
Mataró ja té els parcs tancats, com farà ara Madrid

Mataró ja aplica 4 de les 5 noves mesures adoptades a Madrid

Mataró està lluny dels llindars de contagis que han provocat la intervenció i el tancament perimetral de la capital espanyola

Mataró, amb més de 100.000 habitants (129.680 segons el darrer estudi de població) pot veure’s afectada per la nova acció coordinada acordada pel Ministeri de Salut després de negociar-ho amb la comunitat de Madrid. L’estat espanyol fixa uns nous llindars de contagis a partir dels quals es procedeix a mesures com el tancament perimetral de ciutats. Mataró està lluny d’aquests barems però, a més, ja aplica actualment 4 de les 5 mesures que s’adoptaran a la capital espanyola per mirar de frenar la Covid-19.

Amb el darrer enduriment de mesures, Mataró ja ha pres moltes de les mesures

L’acord entre Ministeri i Comunitat de Madrid que aquest dimecres s’ha de fer seu el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut estableix 5 mesures per als municipis que estadísticament s’enfrontin a una situació de descontrol de la pandèmia. El tancament perimetral és la mesura més important però en aquestes àrees hi hagi limitacions de mobilitat en els accessos i sortides també s’hi estableixen reunions d'un màxim de sis persones, el tancament de locals a les deu de la nit, aforament a la meitat i el tancament de parcs. Òbviament Mataró no està tancat però l’Ajuntament de Mataró, d’ençà de l’enduriment de mesures per frenar l’avenç dels contagis, ja compleix anticipadament amb 4 de les 5 mesures.

Quan s’aplicaran aquestes mesures?

El criteri adoptat inclou el tancament perimetral de Madrid i deu ciutats més de la comunitat. Entre elles, Alcalà de Henares, Alcobendas, Alcorcón, Fuenlabrada, Leganés o Torrejón de Ardoz, segons ha avançat la Ser. Totes elles tenen més de 100.000 habitants i compleixen els tres criteris de més de 500 casos per cada 100.000 persones, un 10% de positius i una ocupació de les UCI superior al 35%. Hi ha dues ciutats més, Pamplona i Logroño, que estarien al límit dels criteris fixats.

Totes elles tenen més de 100.000 habitants i compleixen els tres criteris de més de 500 casos per cada 100.000 persones, un 10% de positius i una ocupació de les UCI superior al 35%. Hi ha dues ciutats més, Pamplona i Logroño, que estarien al límit dels criteris fixats.

Els 3 indicadors de Mataró, lluny del llindar

La situació de Mataró, que ha experimentat una baixada del risc de rebrot important, l’allunyen d’entrar dins els criteris d’intervenció. Mataró té 87,21 de taxa de confirmats per cada 100.000 habitants , un 4,29% de PCR positives i 1 llit de 14 d’UCI ocupat.

Arxivat a:

Comentaris (4)

MARIA Fa 2 anys
Proposo que a més hi hagi un sistema de control i vigilància diària d'aquests parcs per assegurar-nos que queden realment tancats. Fa quatre dies vaig anar a passejar al parc voramar del rengle on hi havia els precintes, però algú els havia arrencat i fins i tot una família havia parat allà per què els fills pujessin al gronxador. És lamentable, però necessitem que ens vigilin. Hi ha persones que pensen que això no va amb elles.
Montse Fa 2 anys
Pues el parc de Rocafonda no esta tancat.
hipocresia barata a la ciutat segons barri Fa 2 anys
Això de parc tancats? Quins? perquè Cant Tuñí, el parc de Rocafonda, Joan XXIII i el Parc del Palau són can Pixa. Bé quan pixa teniu menys descontrol, menys incivisme i menys sobreconcentració de població. Després si, a l'endemà a fer bondat a l'escola.
Maria Fa 2 anys
Y si cerraran las discos que cierran a la una aún se controlaría más Porque dejan entrar a más gente de lo permitido

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • C/ Sant Benet,16-18 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telf:93 790 45 46
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive