L’Americana: el cinema indie dels EUA desembarca a Barcelona
L’Americana: el cinema indie dels EUA desembarca a Barcelona

L’Americana: el cinema indie dels EUA desembarca a Barcelona

L'Americana Film Fest se celebra fins al 20 de març a la capital catalana i del 24 al 27 de març a Madrid i a Filmin

L'Americana Film Fest inaugura aquest dimarts la seva novena edició amb la projecció a la sala Phenomena de 'La aspirante', de Lauren Hadaway, cinta guanyadora de tres premis en el Festival de Tribeca i nominada a cinc categories als Independent Spririt Awards. Amb aquesta història d'una obsessió en la línia de 'Cisne Negro' i 'Wiplash' (Hadaway va ser-ne la muntadora de so) arrenca un festival que projectarà una trentena de llargs i 15 curtmetratges entre els cinemes Girona i Zumzeig, també a Filmin, i que tornarà a Madrid (del 24 al 27 de març). El certamen dedica una retrospectiva al director Tim Sutton ('Funny Face', 'The Last Son'), i projectarà films com 'Jockey', de Clint Bentley; 'Zola', de Janicza Bravo; i 'Mass', de Fran Kranz.

  • Les entrades per aquest festival de culte es poden comprar aquí.

El festival arrencarà aquest dimarts amb la projecció, al cinema Phenomena, de la premiere espanyola de 'La aspirante' (The Novice), una de les pel·lícules indies de l’any, guanyadora de tres premis a Tribeca i amb cinc nominacions als Independent Spirit Awards. Es tracta del debut a la direcció de Lauren Hadaway, muntadora de so de pel·lícules com 'Whiplash', amb Isabelle Fuhrman (La huérfana) com a protagonista, i presenta un potent retrat psicològic sobre l’obsessió per guanyar en el món de l’esport.

Els sis dies de cinema independent nord-americà es tancaran amb una altra òpera prima que té Spike Jonze, director de 'Her', entre els seus productors: 'Nine Days', d’Edson Oda, guanyadora del premi a Millor Guió al Festival de Sundance, i que fabula sobre el destí de les ànimes, barrejant elements metafísics i filosòfics.

Retrospectiva a Tim Sutton

L'homenatge retrospectiu que el festival dedica a noms rellevants del cinema independent nord-americà posa el focus enguany en la figura de Tim Sutton. Amb la col·laboració de la Filmoteca de Catalunya, l’Americana Film Fest programarà la pràctica totalitat de les pel·lícules de Sutton.

A la retrospectiva, s’hi podran veure títols com 'Pavilion' (2012), el seu debut, 'Memphis' (2013), 'Dark Night' (2016), 'Donnybrook' (2018), 'Funny Face' (2020) o 'The Last Son' (2021), insòlit western que protagonitzen Sam Worthington, Heather Graham i el raper Machine Gun Kelly.

La visita de Tim Sutton a l’Americana no serà l’única. Visitaran al festival Noah Dixon, codirector (amb Ori Segev) de 'Poser', i el canadenc Philippe Grégoire, director d''El ruido de los motores', que va passar pel Festival de San Sebastià.

Dos documentals

Dins les cites ineludibles del festival d’enguany destaquen dos documentals que formen un programa doble que complementa 'Kids' (1995), de Larry Clark. Per una banda, 'We Were Once Kids', d’Eddie Martin, i, d’altra banda, 'All the Streets are Silent', un documental signat per Jeremy Elkin.

L'Americana Film Fest proposa una altre sessió doble amb la secció 'The lost sessions: Pel·lícules introbables'. S’hi projectaran 'Tchoupitoulas' (2012), de Bill Ross IV i Turner Ross, directors de 'Bloody Nose Empty Pockets'. Es recuperarà 'Chameleon Street', dirigida per Wendell B. Harris Jr.

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive