Dosrius: polèmica per la implementació d'una nova planta d'asfalt a la pedrera
Notícies relacionades
Dosrius: polèmica per la implementació d'una nova planta d'asfalt a la pedrera

Redacció

Revolta al Maresme contra un projecte de fàbrica d'asfalt

Una plataforma de veïns de Dosrius porta mesos batallant perquè l'Ajuntament no permeti la implementació d'una planta que consideren nociva pel municipi i els seus vilatans

vlm capgros 03
 

Dosrius és un dels municipis maresmencs més tranquils però porta setmanes covant un moviment, quasi que una revolta, per defensar precisament el municipi tal i com és. Aquesta localitat s'ha convertit en l'escenari d'una intensa mobilització veïnal en contra del projecte de construcció d'una planta d'aglomerat asfàltic a les terres de l'actual pedrera  'La pedrera Roca' gestionada per l'empresa KM5.

  • L'Associació per a la Plataforma per a la Defensa del Medi Ambient i la Salut de Dosrius ha emès un comunicat de premsa detallant la creixent oposició i les raons profundes que alimenten aquesta protesta.

La Plataforma de Dosrius va convocar una concentració pacífica davant de l'Ajuntament, coincidint amb una reunió interna per tractar el projecte. Els membres de la plataforma exigeixen que s'aturi aquesta iniciativa i insten l'ajuntament a prendre mesures evidents que tranquil·litzin els veïns sobre la seva preocupació. Tanmateix, la resposta de l'alcaldessa, Silvia Garrido, a la petició de la plataforma d'una reunió formal va ser negativa, per un precedent no amable anterior. 

La plataforma critica la resposta de l'alcaldessa com un acte de prepotència i provocació als habitants de Dosrius, que han expressat la seva inquietud a través de la plataforma veïnal. Igualment l'associació assegura no entendre "perquè des de l’Ajuntament s’ha presentat un pla d’actuació específica (PAE) sobre un sòl no urbanitzable per a justficar una possible llicència ambiental i d’activitat, en un sòl en el que no es podria justament dedicar a aquest tipus d’activitat".

Revolta al Maresme contra el projecte de fàbrica d'asfalt
Revolta al Maresme contra el projecte de fàbrica d'asfalt

Per què s'oposen a la planta d'asfalt?


Les raons de la oposició a aquest projecte són diverses i es destaquen en el comunicat de part de l'entitat

  • Risc de contaminació d'aigües: La ubicació prevista de la planta està dins de les zones d'aqüífers classificats de la riera d'Argentona, augmentant el risc de contaminació d'aigües superficials i subterrànies.
  • Ubicació en espai protegit: El terreny proposat per a la construcció de la planta és a prop del Parc del Montnegre i Corredor, Espai protegit d'Interès Natural i declarat zona d'alt risc d'incendi forestal.
  • Impacte nociu per a la salut: La producció d'aglomerat asfàltic genera compostos orgànics volàtils i hidrocarburs aromàtics policíclics, substàncies nocius per a la salut.
  • Problemes de mobilitat i risc d'accidents: L'increment del trànsit de vehicles pesants, amb substàncies perilloses, aprofundirà els problemes de mobilitat i augmentarà el risc d'accidents.
  • Violació de distàncies obligatòries: El projecte no compleix amb la distància legal de 2.000 metres respecte a l'habitatge més proper, violant així les normatives establertes.
  • Possibles impactes sobre la  propietat immobiliària: Hi ha inquietud entre els veïns pel possible impacte negatiu sobre la valoració dels seus habitatges, com s'ha observat en altres zones amb activitats similars.
  • Antecedents perjudicials de la Pedrera: Els veïns ja han de patir els problemes generats per la pedrera actual, incloent explosions, soroll i pols de silici, responsable de malalties pulmonars i cancerígenes.

La plataforma veïnal demana a l'alcaldessa que aturi el projecte, subratllant les preocupacions ambientals, de salut i de mobilitat que podrien derivar d'aquesta iniciativa. Els veïns estan decidits a defensar el seu entorn i la seva qualitat de vida, exigint diàleg i transparència en aquesta qüestió crítica.

Arxivat a:

Comentaris (5)

Prova Fa 8 dies
Prova de comentari
Manu Fa 8 dies
Sembla que ningú del poble està a favor del projecte però l'alcaldesa escogida pels propis habitants del poble Sí. Blanco y en botella... No hace mucho se denegó un permiso para hacer una carrera de orientacion con unos 200 participantes porque en la zona anidan una especie de pájaros protegidos...pero por lo visto el polvo del cemento y los ruidos no serán molestias para el futuro de la especie.
Joan Fa 8 dies
Convoque una manifestación i los vecinos de los pueblos cercanos a Dosrius acudan porque también les afectará.
Joan Fa 8 dies
De que partido es la Alcaldesa???
jordi Fa 8 dies
Els que viuen al poble volen la carretera ben asfaltada, però que l'asfalt el facin lluny... i allà on es faci diran el mateix i...

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • C/ Sant Benet,16-18 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telf:93 790 45 46
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive