La Casa del Capità General, que pertanyia a l'exèrcit, que se n'ha endut diversos elements. Foto: ACN
Notícies relacionades
La Casa del Capità General, que pertanyia a l'exèrcit, que se n'ha endut diversos elements. Foto: ACN

capgros.com / ACN

"L'exèrcit s'ha endut endolls, bombetes, aixetes i la cuina"

L'alcalde de Llavaneres, sorprès per com s'han trobat la Casa del Capità un cop recuperada de l'exèrcit; hi invertiran 1 milió d'euros perquè sigui una escola de música

L'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres (Maresme) ja te les claus de l'antiga casa d'estiueig de l'exèrcit, després de signar el conveni de cessió amb el Ministeri de Defensa durant 75 anys. Ara l'objectiu és adequar-la per a usos culturals, ja que el consistori hi vol traslladar l'escola municipal de música, que s'ha quedat petita; la ràdio municipal, i habilitar espais per a les entitats. L'alcalde, Nani Mora, calcula que les obres poden costar un milió d'euros i, tot i que no hi ha calendari, es preveuen fer ja durant el pròxim mandat. Mora explica que la casa està "en perfecte estat de revista", però es mostra sorprès perquè abans de deixar l'espai "l'exèrcit s'ha endut endolls, bombetes, aixetes i la cuina".

Tot i el desmantellament de l'espai, la casa s'obrirà per primera vegada al públic el dia 22 d'abril perquè els veïns la puguin veure. Serà una jornada de portes obertes amb activitats relacionades amb la diada de Sant Jordi. Mentre no es puguin fer les obres, de fet, la intenció és que la casa es pugui anar obrint per acollir activitats a l'espai exterior.

3a5e113f 733c 41a8 8944 9cb3b72a54e8

Una de les sales de la Casa del Capità: Foto: Ajuntament de Llavaneres

Popularment, a l'immoble se'l coneix com la casa del capità general pel càrrec que ocupava durant el franquisme el comandament que en feia ús. L'objectiu del consistori és que en els pròxims anys sigui la casa de cultura Massorrà. "Era un espai que estava a prop, però que sentíem lluny", comenta l'alcalde.

L'Ajuntament en podrà fer ús almenys durant els pròxims 75 anys, segons el conveni de cessió, però Mora no es resigna a seguir reclamant la titularitat de l'espai. "Ens sentim legítims propietaris", insisteix l'alcalde, que recorda que l'exèrcit va poder inscriure l'immoble al registre de la propietat durant la Guerra Civil, malgrat el seu propietari l'hagués donat al poble.

bdfe5de0 5e9a 4290 9081 8ce832a45632

Interior de l'immoble, que serà una escola de música: Foto: Ajuntament de Llavaneres

La documentació que ho avala va ser descoberta fa uns mesos per l'arxiver municipal i és gràcies a aquesta documentació que el consistori ha pogut pressionar el Ministeri per, almenys, poder-ne ser l'usuari. En aquest sentit, l'alcalde explica que les negociacions amb l'Estat, tot i ser ràpides, no han estat fàcils del tot.

1695dff1 7146 4449 807c d691a6a7deb9 (1)

Presentació del futur pla d'usos de la casa. Foto: Ajuntament de Llavaneres

"Volien cobrar un cànon de 40.000 euros i volien posar clàusules perquè l'exèrcit pogués recuperar la casa en cas de necessitat per a la seguretat nacional", es lamenta l'alcalde. Finalment cap d'aquestes propostes ha prosperat. "Era una casa d'estiueig i per l'ús que en feien, és millor que la pugui gaudir el poble", celebra Mora.

Arxivat a:

Comentaris (10)

Charles Bronson Fa 1 mes
Ya tenemos la dosis diaria de victimismo, que tanto gusta al ganado lanar lazi.
Montserrat Fa 2 mesos
Okupes, exèrcit, guàrdia civil,... tots dins el mateix sac i al primer pou
Lidia Marbà Mas Fa 2 mesos
Han fet el q fa qualsevol okupa quan el fan fora del lloc ocupat. Son impresentables i es pensen q estan per sobre de tot i contra els catalans tot si val!!! No podiem esperar una altre cosa...
Mataroní Empipat Fa 2 mesos
Amb les restriccions al pressupost del exercit, que quasi no poden omplir de bencina els tancs que tenen, no m'estranya que tractin de estalviar amb el que puguin, per matosser que sigui.
Ignasi Fa 2 mesos
Quin baix nivell en els comentaris...per favor!
Anonim Fa 2 mesos
Normal. Ho portan a la sang.
Antonio Recio Fa 2 mesos
Ya estaría así hace tiempo...esta gente sólo hacen que quejarse. Por qué no mandan hacer una rotonda dentro de la casa? Así podrán trincar un buen fajo de billetes gracias a otra de esas obras que se hartan a hacer y que no sirven más que para pillar cacho.
Mataroní Empipat Fa 2 mesos
quan s'adonaran els polítics que la gent está mes que farta de que quasi tot el que fan els hi surti un nyap? Personalment he conegut bastants polítics i us puc afirmar que la gran majoría, si fossin a una empresa privada amb la mateixa responsabilitat no duraríen ni un mes abans que els acomiadesin. Aquesta es la qualitat de la gent que ens diu que ens representa!.
Apex Fa 2 mesos
El PSC como siempre traicionando a España. El Dr. Martí, antiguo propietario de este caserón, donó bajo coacción esta casa a la Repúblico en 1936 y se refugió a La Cerdaña por miedo a represiones pero dejó a su mujer pues no creía que peligrara. Lo que ocurrió fue que la violaron y apalearon y dándola por muerta unos vecinos la curaron y la metieron en un barco para Argentina. Cuando terminó la guerra, el Dr. Martí donó la casa al Ejercito Español. LO del PSC una vergüenza.
Mes que menys Fa 2 mesos
Que facil no?, jo els hauria fer patir una mica mes, anys en judicis, com ens passa als demes amb els okupes, ahh!!!! Que s’han endut aixetes?, doncs mira!!!, als demes ens reventen el pis, fant malt be tot el que volen, i no pots reclamar una res!!, perque vosaltres, els politics fastigosos no feu una merda!!!, neu a la merda, “perque la pugui disfrutar el poble!!”, perque vosaltres torneu a seure a la poltrona a cobrar sous indecents, i a tenir a tota la gent espantada!! Asquerosos!!, gu

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • C/ Sant Benet,16-18 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telf:93 790 45 46
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive