En Ricard i en Pathe, un dels 20 exemples al Maresme de la utilitat de la mentoria social
Notícies relacionades
En Ricard i en Pathe, un dels 20 exemples al Maresme de la utilitat de la mentoria social

20 exemples al Maresme de la utilitat de la mentoria social

Punt de Referència busca 10 persones voluntàries més per estendre un programa que redueix els estereotips socials encara  vigents cap als joves extutelats

VLM Capgros 1350x366 0322
 

El projecte Referents compleix un any al Maresme, impulsat per la pionera associació Punt de Referència. Aquest programa és el primer que aposta per la mentoria social del jovent extutelat: una persona voluntària estableix vincle de confiança i suport emocional amb la persona jove i així es combat l’exclusió, s’ajuda en l’emancipació i es genera esperança en el futur. En aquests 12 mesos s’han consolidat a la comarca els primers 20 exemples de la utilitat i la necessitat d’aquesta mentoria social. El balanç és bo però el projecte vol anar a més. 

La participació de la primera edició d’acompanyament entre voluntariat i jovent extutelat a la comarca ha estat un èxit, ja  que s’han pogut formar 20 parelles creant-se vincles de confiança i de suport  emocional. Això ha empès a Punt de Referència a obrir nous grups per al curs 2022- 2023, per la qual cosa en l’actualitat es necessiten 10 persones voluntàries que facin de xarxa de suport al territori per aquestes noies i nois. Durant el curs 2022-2023 es  preveu crear 20 relacions més (10 durant el mes d’octubre i 10 per al mes de  gener).

Els beneficis de ser referent d’un jove 

La funció de Punt de Referència és afavorir la plena integració social, promoure  igualtat d’oportunitats i la millora de la qualitat de vida d’aquest jovent,  acompanyant-los en el seu procés d’emancipació. I en aquest sentit, la figura del  mentor o mentora és clau, sobretot, perquè els ofereix un suport emocional  imprescindible i una obertura a noves oportunitats en el territori on viuen.  

Des de Punt de Referència també es posa en valor l’ampli impacte que la mentoria aporta com a societat gràcies als resultats de l’estudi “Efectes de la mentoria social en  les persones voluntàries”, primer de l’Estat espanyol d’aquestes característiques.  

I és que els resultats d’aquesta investigació evidencien que la mentoria social és una  de les eines més eficaces per generar importants canvis a nivell individual i social i,  alhora, ajudar a prevenir l’abandonament escolar prematur: 

  • ▪ Un 73% del voluntariat opina que fer acompanyament a jovent tutelat i extutelat  els ha permès tenir més paciència i relativitzar problemes de la seva vida  diària. 
  • ▪ Un 77% de les persones que han acompanyat a aquest jovent pensen que la relació establerta els ha permès prendre més consciència de la realitat  que els nois i noies viuen quan compleixen 18 anys, del racisme i les  injustícies socials.  
  • ▪ El 72% del voluntariat opina que ara poden reaccionar davant comentaris  discriminatoris dirigits al jovent migrat.  

 

Vols fer voluntariat? 

Els nous grups per al curs 2022-2023 estan oberts a totes les persones que vulguin  formar part de la història de jovent extutelat i dedicar un temps de la seva vida a la  solidaritat.  

Els requisits per ser referent de jovent extutelat són:  

  • Disponibilitat de dues hores setmanals, des del mes d’octubre de 2022 al maig  de 2023. 
  • Edat entre els 30 i els 65 anys. 
  • Coneixement del català i castellà i de l’entorn de Mataró o de la teva població del Baix Maresme. 
  • Ser una persona empàtica, assertiva, flexible i vital.  

 

Comentaris (7)

Raxid nidal Fa 1 any
I què feu amb els que generen problemes de inseguretat i deliquen??? El problemes és amb aquests.Deixeu de bajanades
per desgracia... Fa 1 any
hi han molts mes de 20, 30, 40....de tot el contrari.
Per integrar-se no, perquè el President ja va dir que no els cal integrar-se Fa 1 any
Semble més aviat que la finalitat del projecte és generar canvis al mentor. Reeducar a la societat autòctona per acceptar amb vehemència, demencia, als menes. Sino de què aquests percentatges que doneu?.
mai entendre una cosa... Fa 1 any
si un menor ha d'estar amb la seva familia, si el meu fill fa algo em truquen a mi, perque a aquests menors no els retornen amb la seva familia o al seu païs?, igual que aqui s'ha tutelat a l'orfa que no tenia a ningu, i no diguem la tonteria de que son països pobres, perque ara mateix el Marroc s'esta gastant una fortuna en armes amb els que podrien construir centenars de centres per a ells..pero no, els agafem i mantenim aqui i mentres el seu rei a comprar tancs i caces...raro, no?
molt be...amb aquests vint... Fa 1 any
i amb la resta que tenim pels carrers fent de les seves, ocupant inmobles, traficant, agredint als propietaris d'inmobles ocupats, fent estrabades als nostres pares o robant el mobil als nostres fills, amb aquests que per desgracia son molt mes de 20 o 30 o 40 que fem? qui els tutel.la?...molts d'ells aparentment inadaptables, i el que ho nega es perque no viu a peu de carrer en alguns barris, perque es veu a les seves places i carrers. Be ajudar als que vulguin, pero fer fora al que no.
falsos Fa 1 any
i per quan voluntariat per defensar les victimes de la immigració moltes vegades amb violència fins i tot i desagraides amb la ciutat i pais que els hi dona de menjar? sou més falsos que un bitllet de 6 euros. així ens va, cada dia pitjor amb mes inseguretat, violència i ingratitut dels mateixos sempre, no pot ser tants miraments amb aquesta gent que es comporta després pitjor encara perquè pensen que solament tenen drets i cap obligació com la resta.
marta Fa 1 any
no serveix absolutament de res, posar un pegat i prou, el tema de la immigració no es tracta així, tot el que esteu fent és postureo i res més i si no en sabeu doncs menys acollir

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • C/ Sant Benet,16-18 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telf:93 790 45 46
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive