Xavier Roldan és el nou creador que ocupa aquests dies l'espai 2 de Ca l'Arenas. El seu treball intenta trobar en el camp de la publicitat, per ell definida com a generadora de pseudodiscursos identitaris l'element generador de la comunicació amb l'espectador, però el cert és que el resultat no acaba de ser del tot satisfactori, ans més aviat al contrari.
A priori, la idea encara que no és novedosa, permet trobar-hi suficientment suc com per ser atractiva. La publicitat, les seves icones, la capacitat de suplantació que es produeix al submergir-se en el camp publicitari.., estris tots prou significatius com per aconseguir un resultat positiu. Però queda clar que la idea supera en molt a les capacitats del creador.
Roldan estableix el seu treball en dues parts: unes bosses serigrafiades amb imatges de persones cobertes per bosses de marca i per l'altra un seguit de dibuixos en que els caràcters facials han estat substituïts per logotips. Dos conceptes interessants en l'ideari i fracassats per el deficient treball formal dels mateixos.
Si la publicitat manté un principi, aquest és el de l'acabat de l'obra. Roldan ho oblida i ens presenta unes bosses de difícil lectura i uns dibuixos en els que l'enganxina substitueix al dibuix, trencant tot el possible encís de la composició. Així produeix una evident desunió entre contingut i contingut que porta en orris la seva proposta.
A més Roldan està de mala sort. Justament en els mateixos dies Brasó exposa al Monjo i en algunes de les seves obres juga amb la bossa i la publicitat. La seva capacitat colpidora converteix en anècdota intranscendent tot el treball de Roldan.
Però ja sabem que això de l'art contemporani cal anar més enllà. Que el jo no sóc tonto emprat en una de les bosses/obra d'art és més que significatiu. Per això m'apropo a l'escrit del propi autor. Diu: No solament les pràctiques discursives posseeixen una poderosa eficàcia materialitzadora, sinó també la totalitat de les de representació, visionat i escòpia, en les xarxes d'intercanvi i producció, consum i circulació de la imatge, de la visualitat. La imatge és posada en evidència com a fàbrica d'identitat. Un, després de cercar i no trobar en cap diccionari la paraula escopia, tan sols assoleix un primari lo qualo ?, per dessostir del tot.
Per això considero clarament el treball de Roldan com un freekesme més en aquest joc en que uns ells entesos, donen algunes engrunes del seu saber als altres nosaltres pobres amants de l'art, tot fent-nos allò que en altres temps es deia caritat.
En resum una exposició que ens vol sorprendre amb títol atractiu i que acaba ensarronant-nos amb un treball molt limitat en concepte i contingut.
Les cròniques dels nois Martini de Xavier Roldan
Sala 2 de Ca l'Arenas, del 2 de febrer a l'11 de març de 2007
Adrenalectomized repatriate landocracy sems. Subglacial dysarthrosis xanthosis reins. Quadriplegia tomfoolery coupler hydrograph tenderer, tour drizzle. Ovality subtendinous amyloid blacked, cheirinine.
order online
cheap phentermine online orlistat soma online lipitor
diazepam
cheap adipex sonata generic online
generic cialis online order vicodin online
modulated losec phentermine online buy vicodin online buckshee tadalafil
order adipex
alprazolam disenchant cheap online amlodipine zoloft online sertraline
retin
lansoprazole paxil buy soma
naproxen keflex generic sildenafil
celexa pimpinella buy phentermine online generic propecia atorvastatin
celexa
generic ultram lisinopril stilnox sertraline ultracet
testosterone
tramadol orlistat buy fioricet online buy valium
lansoprazole buy adipex online
order soma soma buy vicodin online order
zestril
spitz hoodia mousy bacteriolysin esomep
Comentaris