Tot moviment que s'inicia té un final però, passat un temps, es reinventa. Amb la voluntat de reflectir aquesta màxima i originar reflexions sobre els moments post' de la història recent, deu joves artistes exposen a Can Palauet un ampli ventall d'obres que al·ludeixen a certs moviments culturals o socials com el postmaterialisme, el postcapitalisme o el posthistoricisme. L'exposició Paisatge després del parricidi, inaugurada el passat divendres, dia 21, pel president del Patronat de Cultura Jaume Graupera, mostren produccions d'artistes catalans i també comparteixen la ironia com a característica comuna.
A l'exposició hi participen Iñaki Álvarez, Atsuko Arai, Juan Pablo Ballester, Vicens Casassas, Charela Díaz, Bárbara Gutiérrez, Ignasi López, Momu & No Es i Job Ramos. Álvarez presenta un vídeo que tracta el bombardeig mediàtic que viuen les societats modernes i que deriven cap a una pèrdua de sentit dels fets. Pel que fa a Arai, ha projectat un poble imaginari, anomenat Altrafulla, sobre la base del qual ironitza amb el model d'urbanisme que s'imposa a Occident. Quant a Ballester, reflexiona sobre les anomenades identitats locals, de la mateixa manera que ho fa Cassassas, tot i que aquest es centra en el poble deshabitat de Tost. D'altra banda, el premianenc López aprofunditza en la felicitat. La resta d'autors intenten mostrar una reflexió sobre l'art. La mostra es podrà visitar fins el 28 de maig.
Dos visitants de la mostra, divendres passat.
Comentaris