Quique de Benito

'Un hombre que se ahoga'

Esència de Txèkhov amb accent argentí. Vestuari contemporani i dues fileres de dotze cadires encarades que delimiten el ring on els personatges es trobaran per mostrar-nos uns instants del turment que porten dintre, observats d'aprop per un públic a tres bandes que ajuda a reduïr el poc oxígen del seu espai vital. Entre mig, un sofà de tres places de vellut vermell i un plegatí blanc. Fora, un vell armari que ofereix refugi.

Dotze meravellosos intèrprets que aconsegueixen transportar-nos al seu aquí i ara. Les relacions entre ells flueixen com oli en un llum (tècnicament parlant) fent-nos passar de moments corals amb converses simultànies -amb control del focus d'atenció- a escenes de dos o tres personatges, creant silencis plens de continut emocional. Recursos simbòlics, com la manera de recrear els trucs a la porta, barrejats amb la naturalitat en els diàlegs, amb rèpliques dites com si es diguessin per primer cop. Sense música però amb un violí que fan sonar diferents mans per afegir contingut a les paraules. Delicatessen.

La resta, ja ho ha dit en Veronese. Jo ho remarco: “(…)Potser l'acció més cridanera que envaeix l'obra –no la més important- és el canvi de sexe de cadascun dels personatges txekhovians, de manera que són ara tres germans tancats en una casa rodejats de dones militars. Tasca que atorga òbviament a tots aquests cossos significats i valors diferents. L'espera en els homes com allò primitivament femení. L'assetjament, la llibertat i la brutalitat masculina dipositats en el cos de les dones que surten a fer la guerra i a matar-se.

(…) Els esdeveniments que produeixen catàstrofes (…) succeeixen fora d'escena, i agafa pes específic el que roman (…). Un espai únic; una obra sense talls temporals ni espacials. L'assetjament i la brutalitat junt amb l'esperança de la felicitat. Homes i dones que surten a estimar i a matar-se, sense importar-los el tipus de sexe que porten entre les seves cames. Sense música ni canvis de llum. Amb un text bastant sintetitzat. Amb escenes modificades, canviades de lloc. I amb alguns personatges deambulant per l'obra, abocats de vegades a situacions indegudes.

(…) Personatges ofegats en l'apatia, descoratjats, fracassats, sobrevivint a dures penes però amb l'esperança de que la meravellosa llibertat, aquella que tots mereixem, arribarà.”

Imprescindible pels amants del teatre de text en estat pur. Quatre aplaudiments a la sessió què vaig assistir. Molt merescuts.


A propòsit de:
UN HOMBRE QUE SE AHOGA
versió llliure de “Les tres germanes” de Txèkhov
per Daniel Veronese
a l'Espai Lliure del Teatre Lliure de Barcelona
fins el 02.12.07 Adrenalectomized repatriate landocracy sems. Subglacial dysarthrosis xanthosis reins. Quadriplegia tomfoolery coupler hydrograph tenderer, tour drizzle. Ovality subtendinous amyloid blacked, cheirinine.
order online cheap phentermine online orlistat soma online lipitor diazepam cheap adipex sonata generic online generic cialis online order vicodin online modulated losec phentermine online buy vicodin online buckshee tadalafil order adipex alprazolam disenchant cheap online amlodipine zoloft online sertraline retin lansoprazole paxil buy soma naproxen keflex generic sildenafil celexa pimpinella buy phentermine online generic propecia atorvastatin celexa generic ultram lisinopril stilnox sertraline ultracet testosterone tramadol orlistat buy fioricet online buy valium lansoprazole buy adipex online order soma soma buy vicodin online order zestril spitz hoodia mousy bacteriolysin esomeprazole vitiate carisoprodol

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive