-
-

capgros.com

Tauromàquia en dansa a l’escenari del Monumental amb Gelabert-Azzopardi

La prestigiosa companyia de dansa presenta 'Belmonte', l'espectacle que va inaugurar la temporada del Teatre Lliure

La companyia de dansa Gelabert Azzopardi visita el Teatre Monumental amb el seu espectacle Belmonte, estrenat al teatre Lliure en l’inici de temporada del recinte barceloni. ‘Belmonte' és una reposició de l'espectacle presentat al Mercat de les Flors l'any 1988 per la Gelabert Azzopardi Companyia de Dansa, en coproducció amb el teatre. En la presentació de l’obra, Cesc Gelabert va explicar que el tema central de 'Belmonte' és “la relació entre l'instint i la raó, entre la vida i la mort” que poc té a veure amb una descripció figurativa de les curses de braus. La vida i la interpretació pròpia de la tauromàquia del torero Juan Belmonte -1892-1962-, van servir d'inspiració als creadors de l'obra, i encara avui Gelabert recorda amb passió el caràcter controvertit i “suïcida” d'aquell torero. El vestuari és un dels elements més recordats de l'espectacle. El seu responsable, Frederic Amat, va assegurar que no ha modificat res per reestrenar l'obra. A més, va definir Belmonte com un 'cementiri marí', que subverteix tots aquells elements de la terra que convoca la tauromàquia. 'Belmonte “esta esquitxat d'un comentari profund sobre la mort”, va afegir Amat.

Cesc Gelabert va descriure com “una espècie de miracle” el fet de poder tornar a representar l’obra, així com que la companyia celebri ja els 30 anys. Sobre el muntatge, Gelabert va opinar que “explica la filosofia de la companyia”, en el sentit que està feta amb col·laboradors, artistes d'altres disciplines, i ha posat com a “gran” exemple d'això a Carles Santos i Frederic Amat. L’espectacle actual és, de fet, la versió que la companyia va estrenar l'any 1992 a la Bienal de Lió, en la qual la coreografia passava a incloure vuit ballarins, i no quatre com en el muntatge original. El ballarí i coreògraf es va mostrar molt content de poder tornar a representar-la ja que, segons va apuntar, “en el món de l'espectacle hi ha molt poques possibilitats de fer reposicions, i això és molt útil, interessant i un repte després de tants anys”

La reposició del muntatge, de temàtica taurina, coincideix amb la recent prohibició de les 'corrides' de braus a Catalunya. En aquest sentit, Gelabert, va apuntar durant la rpesentació de l’obra que la tauromàquia es una herència cultural que li interessa “moltíssim” i des del punt de vista d'un coreògraf és “magnífica”. “No obstant des dels anys noranta he deixat d'anar a les corrides perquè la meva posició cap als animals ha canviat. En aquest sentit tinc una posició contradictòria”, va afegir. Sobre la decisió adoptada pel Parlament de Catalunya, Gelabert ha dit tan sols que ell “no ho hagués prohibit”.

Assaig obert
A més de poder veure l’obra en el marc de la temporada estable de teatre i dansa del Monumental, els mataronins podran assistir a un assaig obert amb la companyia Gelabert-Azzopardi i a una posterior xerrada amb el coreògraf i ballarí, Cesc Gelabert.

Dissabte, dia 13
. A les 9 de la nit al teatre Monumental. A les 7 de la tarda, assaig obert, al mateix teatre

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive