Un cop tancada la temporada de Pastorets, la sala Cabanyes aposta per un registre molt diferent. L’escenari de La Riera acollirà aquest cap de setmana i el següent un total de quatre representacions del thriller policíac Carnaval. El muntatge està basat en un text de Jordi Galceran, autor del gran èxit teatral català El Mètode Grönholm, obra que ja va ser adaptada a sala Cabanyes per Josep Maria Rabassa. El mateix director repeteix amb Carnaval, on quatre agents intenten trobar un nen desaparegunt. Un enigma pel qual els investigadors no semblen tenir cap pista, i que els portarà a situacions extremes. L’obra manté sempre el suspens i l’angoixa, però els combina amb escenes amb un punt més còmic que treuen transcendència i fan més suportables els fets que s’hi relaten. Galceran es concentra en analitzar les reaccions dels personatges a mesura que avança la investigació.
El director Josep Maria Rabassa destaca que Carnaval té pocs elements en comú amb El Mètode Grönholm, i compara l’obra amb les novel·les d’Agatha Christie o a la novel·la negra del nord d’Europa. Però té alguns components molt originals. Per exemple, es desenvolupa a temps real, amb un rellotge enmig del decorat que va marcant el ritme de tota la trama. La cadència i el ritme del text s’adiuen amb el rellotge tot i que a més hi ha un compte enrere. Un dels objectius, a més, és que l’espectador s’endinsi en l’ambient frenètic policial d’una comissaria des del primer moment de la funció. El repartiment està format per Eva Canals (inspectora Maria Garralda), Juli Cusachs (Pere Puig), Pere Vallmajor (l’agent Ribó), Maria Àngels Cabezudo (Laura Seguí, la mare), Lídia Rovira (Anna, la informàtica). Gran part del repartiment femení de “Carnaval” ja va participar conjuntament a “Criatures”, de T de Teatre, la primavera passada.
Dissabte, dia 19. A 2/4 de 10 de la nit a sala Cabanyes. També els dies 20, 26 i 27 de febrer.
-
Comentaris