J. Salicrú

Sala Cabañes posarà en dansa enguany sis muntatges

Els Pastorets de Mataró apreten fort amb un canvi a la direcció musical

El rem de trenta-quatre, El Mag d'Oz, La Comèdia dels Errors, L'Estel de Natzaret, Viatge a qualsevol lloc i Els Pirates del Maresme. Són sis peces teatrals sense cap altra nexe que ser les protagonistes de la programació de la Sala Cabañes d'aquesta temporada, presentada ahir al vespre a l'escenari d'aquest teatre mataroní per on es mouen unes cinc-centes persones.

De les sis peces presentades, de fet, en aquests moments tres ja s'estan representant: es tracta de El rem de trenta-quatre -una lectura dramatitzada d'una peça de Joaquim Ruyra que es va estrenar al Teatre Monumental el 25 de setembre dirigida per Josep Maria Cusachs-, La Comèdia dels Errors -el primer Shakespeare de la Sala impulsat per Joan Peran i que es va estrenar al mes de juny a Òrrius- i El Mag d'Oz -adaptació del conte infantil que comanda Antoni Blanch en forma de musical-.

Com no podia ser d'altra manera, per Nadal arribarà a l'escenari de Sala Cabañes el vaixell insígnia de l'entitat, l'Estel de Natzaret, molt més coneguda com Els Pastorets de Mataró. En aquesta edició, el jove Xevi Ribas, que es va estrenar com a director l'any passat, opta per reforçar la música de l'espectacle, que ha encomanat al també jove Àlex Montasell. La prestigiosa Maria Rovira es torna a fer càrrec de les coreografies de l'espectacle, que patirà algunes millores més en el camp escenogràfic i de les videoprojeccions.

'Els Pirates del Maresme' i 'Viatge a qualsevol lloc' Les dues peces realment inèdites fins a la data són Els pirates del Maresme i Viatge a qualsevol lloc. La primera és una versió de l'obra de Gilbert i Sullivan que s'ha decidit a porta a l'escenari l'inquiet Joan Peran, que amb aquest suma ja dos muntatge d'una certa envergadura intel·lectual en un sol any, i que es presentarà per la Fira. L'altra peça és una peça original de Joan Guasp mai portada l'escenari, responsable d'un dels directors amb més veterania i profunditat de la Sala, Carles Maicas, que torna d'aquesta manera a endinsar-se en peces contemporànies com El cant de la balena abandonada que tants bons resultats va obtenir.

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive