“Fa 30 anys pintava bé, però no tenia la mala llet que tinc ara. L’obra de fa tres dècades no deixa de tenir el seu punt sarcàstic i crític, hi presento la figura d’una noia per denunciar el concepte de ‘dona-objecte’. Però la veig i penso que li falta quelcom. La peça actual és molt més visceral, és una denúncia contra el sistema eclesiàstic, contra les religions en general, que la veritat és que m’ho posen molt fàcil per ser crític”.
“Em sento molt honorat de poder participar en una efemèride tan important com els 30 anys de Capgròs. Aquesta exposició m’ha fet pensar en com he evolucionat cap a posicions molt més radicals i agressives, i això es tradueix en la meva obra actual. He arribat a un punt que imaginant-me com serà cada peça en tinc prou, fer-la sobre tela és avorrit perquè és simple tècnica, en realitat ja sé com quedarà. Per això ara faig aquestes estructures, aquesta mena d’obres amb volum. L’objectiu final és que, agradi o no agradi, el receptor no quedi indiferent”.
Perfil
Ricard Jordà (Mataró, 1943), el segon de dotze germans, és un pintor de formació autodidacta. La seva primera exposició la va fer tan sols amb 18 anys, el 1961, al Museu de Mataró. Després d’un primer viatge a França i de retorn a casa, va ser en la seva estada a Brasil on va aconseguir la millor projecció internacional. A Catalunya, ha exposat principalment a galeries de Barcelona i de Girona. L’any 2011 va celebrar 50 anys de trajectòria artística amb diferents iniciatives, entre elles una exposició a l’Espai Capgròs on ara torna pel 30è aniversari del setmanari.
-
Comentaris