L’oferta de cinema del mes de gener al Monumental, programada per l’IMAC en col·laboració amb els cinemes Verdi de Barcelona i el col·lectiu Filmat, compta amb tres pel·lícules. La primera es podrà veure aquest dijous, dia 12. Es tracta de Medianeras, de Gustavo Tarreto. Aquesta pel·lícula, que va rebre el 2on Premi del públic al 61é Festival Internacional de Cinema de Berlín, i el Premi del públic i premi Rail d'Oc al Festival de Cinema Llatinoamericà de Toulouse, narra la història de la Mariana i en Martín. Dos personatges que viuen l’un davant de l’altre, en diferents edificis, però no es coneixen. Els seus camins es creuen sense saber res l’un de l’altre. El mateix que els separa és el que els uneix.
El principal reclama de la programació és Habemus Papam, del director italià Nanni Moretti, que planteja una sàtira papal i del món de l’església catòlica. Hi presenta un nou Papa que pateix un atac de pànic abans de sortir al balcó de la Basílica de Sant Pere, al Vaticà, per saludar els fidels que han esperat, pacientment, la decisió del Conclau. Els seus consellers es mostren incapaços de convèncer-lo que ell és l’home adequat per aquesta tasca i que per això l’han escollit. Finalment buscarant l’ajuda d’un reputat –i ateu- psicoanalista, que l’intentarà ajudar a afrontar aquests temors. Protagonitzada per Michel Picoli en el paper de Papa, i pel propi Moretti com a psicoanalista, el film va passar per festivals com el Seminci de Valladolid.
La darrera pel·lícula del mes de gener serà Albert Nobbs, dirigida per Rodrigo García i protagonitzada per Glenn Close. La pel·lícula narra la història d’una dona que es va passar per home per poder trobar una feina i sobreviure, enmig de la pobresa de la Irlanda del segle XIX. Serà en aquestes circumstàncies que el personatge interpretat per Close es veurà involucrat en un inusual triangle amorós. Albert Nobbs es va estrenar al festival de Toronto de 2011 i també es va poder veure al darrer Festival de San Sebastián. Mitja hora abans de la projecció, se celebrarà l’acte “Parlem de la pel·lícula”, amb Manu Yañez, crític de la revista Fotogramas.
-
Comentaris