laMalla.cat

Santa Agnès pel coll d'Estenalles

Ens proposem arribar a l'Ermita de Santa Agnès que es troba al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. El punt de sortida de la ruta el fixem al terme de Matadepera. La caminada la podem fer amb nens a partir de 7 anys i en total farem un recorregut lineal de gairebé 10 quilòmetres. Alzines, les vistes al Montcau i al cim de la Mola o el Roure del Palau són alguns dels elements d'aquesta ruta del Vallès Occidental que ens porta al que diuen que va ser una mena de convent de dones religioses tot i que no hi ha gaires referències fidels. Els primers documents escrits daten dels anys 1329 i 1341. De l'ermita destaquen les piques d'aigua de l'interior de la cova.

Agafarem la carretera de Terrassa a Navarcles fins que arribem al Coll d'Estenalles on hi ha un aparcament per deixar el cotxe. Allà mateix hi ha el Centre d'Interpretació del Coll d'Estenalles des d'on agafarem un camí asfaltat senyalitzat amb marques del GR fins arribar al Coll d'Eres. A l'esplanada, envoltada d'arbres hi conflueixen diversos camins. El que ens queda a l'esquerra és el camí que va al cim del Montcau, però travessarem l'esplanada i agafarem el camí que ens queda més a la nostra dreta on haurem de pujar per uns esglaons de pedra.

En pocs minuts trobem un encreuament on agafarem el camí de la dreta, el de l’esquerra duu a les Fogueroses. Seguirem l’agradable camí envoltat d’alzinar fins que es vegi a la dreta el Roure del Palau, que es troba senyalitzat amb una marca verda. També podem observar el Montcau darrera del roure. Continuarem el sender principal fàcilment identificable amb senyals verds amb una marca taronja o fletxes pintades a les pedres. Passats uns 30 minuts aproximadament divisarem per primera vegada el Monestir al cim de la Mola. En algun tram del camí mirant enrere tenim una bona vista del Cim del Montcau.

Arribarem fins al proper desviament on hi ha dos senyals verds, un al davant amb la marca taronja que va cap a la Mola i el desviament de l’esquerra sense marca. Agafarem el camí del senyal i continuarem recte deixant a mà dreta el camí que es dirigeix a Can Pèlecs.

Passarem pel costat d'una feixa i, pocs metres després, sortirem del bosc on a primer pla hi trobarem la Mola amb el Monestir. Des d’aquest punt podem observar molt bé les formes de relleu de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l’Obac. Seguirem el sender, fent un giravolt cap a l’esquerra, vigilant amb el rocam que hi ha al camí. Arribarem al Morral del Drac, situat al mig d’un encreuament on conflueixen quatre camins, tots senyalitzats. El camí de la dreta va cap a Can Pobla, Canal de la Vella senyalitzat amb el color groc. El camí recte va cap a la Mola, senyalitzat amb el color taronja.

El nostre itinerari segueix pel camí de l’esquerra que baixa cap a l’ermita de Santa Agnès, senyalitzat per un senyal verd on hi ha el nom. Aquest és el tram més difícil del nostre itinerari, però també un dels més curiosos i interessants. La canal de Santa Agnès baixa per un pendent considerable fent ziga-zagues durant tot el camí. La vegetació és força més frondosa del que hem vist fins ara. Passats uns deu minuts d’iniciar la baixada veurem un senyal de color verd i tot vorejant una roca que es troba a mà esquerra trobarem l’entrada a l’ermita. La primera imatge que tindrem de l’ermita serà l’entrada a través del seu portal, una de les seves parts més ben conservades.

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació