laMalla.cat

Racons de les muntanyes de Prades

Aquesta setmana proposem conèixer un dels pobles més petits del Baix Camp. Petit pel que fa a nombre d'habitants, però gran si volem abastar en un sol dia tot el que hi podem fer. Si fem una mica d'història, s'explica que el nom actual de la Febró és una conseqüència de les moltes alteracions fonètiques que ha experimentat durant segles. El nom de la Febró prové del llatí illa villa febrorum, el que es podria traduir com el poble dels artesans. A causa de les variacions fonètiques es va començar per illa villa febrorum, passant per febro, febrosa, la febror... i es va arribar a la Febró. Al voltant del nom del poble hi ha una llegenda tradicional que ens diu que el nom de la Febró és perquè en el moment de la seva fundació hi van haver unes febres malignes.

Els amants del senderisme tenen gairebé l'obligació de fer alguna caminada per la zona. Descobrir els avencs de la Febró, la font del Bassi, la Roca Corba o el Mas d'en Porrera són només algunes de les propostes. En aquesta ocasió anirem als Gorgs. El punt de partida el situem entre els quilòmetres 25 i 26 de la carretera T-704 entre Vilapalana i la Febró. Passat el desviament de Mas dels Frares, a l'esquerra i en direcció a la Febró, trobarem una pista forestal que fa una forta baixada.

Seguirem les marques blanques i vermelles del GR en direcció a Arbolí. En arribar a un primer trencall de pistes, anirem cap a l’esquerra. Continuarem per la pista principal fins arribar a un revolt on, de nou, haurem d’anar cap a l’esquerra en direcció a Arbolí. En arribar al final de la pista, seguint sempre les marques, arribarem a un estret corriol a l’esquerra per creuar el riu. A partir d’aquest punt entrarem en una zona de bosc molt frondosa i de camí estret. En una mitja hora, des del punt de partida, haurem arribat al primer toll d’aigua.

Des del primer toll hem de seguir el sender per l’esquerra, passant per damunt d’un pi caigut. Seguirem el sender fins arribar a un trencall. En aquest punt deixarem el GR i seguirem un tros més cap a la dreta fins arribar al toll.

Podrem arribar a tolls més petits resseguint el riu. Per arribar-hi caldrà baixar per les roques per la dreta, des de la terrassa amb la barana de fusta. Just al costat d’un petit corriol que puja (marcat amb marques grogues i blaves), haurem de girar a l’esquerra i baixarem per la llera del riu uns 15 metres fins arribar a uns tolls menys profunds. Per tornar al punt d’inici, haureu de desfer el camí.

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació