laMalla.cat

Prades i els seus entorns

Aquesta ruta discorre pel paratge natural de les muntanyes de Prades i s'enfila fins a un magnífic mirador sobre la frondosa capçalera de la vall del riu Brugent, coronat per l'ermita de l'Abellera, erigida el segle XV dins d'una balma i on va viure Fra Bernat Boïl, el primer vicari apostòlic a les Índies Occidentals i que, com a tal, acompanyà Cristòfol Colom en el seu segon viatge a Amèrica. Aquesta excursió es pot fer en qualsevol època de l'any, però és especialment bonica a la tardor, quan la vegetació de les muntanyes de Prades i de la vall de Brugent ens ofereix tot un espectacle de colors. És un itinerari fàcil i relativament curt. Quatre quilòmetres anant i tornant, que podem fer en poc més d'una hora. El punt de partida de la ruta és la plaça Major de Prades, amb la seva curiosa font esfèrica renaixentista. Per arribar-hi des de Reus cal agafar la carretera C-14 en direcció a Montblanc. A l'altura d'Alcover cal girar a mà esquerra per la TV-7041 cap a Mont-ral i Capafonts. Després cal girar a mà dreta per la T-704 fins a Prades.

S'ha de sortir de la vila per la plaça Major passant pels antics porxos i portals de la muralla que hi ha al costat de l'església en direcció est, deixant el temple a l'esquerra. Se surt a la plaça de Sant Roc, travessada per la carretera. Tot seguit s'ha de girar a mà dreta i després a mà esquerra, deixant la plaça pel carrer de la Cavalla, al començament del qual hi ha cartells que indiquen el camí de Sant Jaume i el de l'Albiol a Reus.

Es continua pel carrer de Pablo Picasso i es desemboca al camí de l'Abellera. Tot seguint el camí, es voreja el petit santuari de Sant Antoni i, una mica més endavant, després d'haver deixat enrere una bassa i un safareig abandonat, cal continuar per la pista de terra que hi ha a mà dreta. Cal ignorar el camí que, per l'esquerra, condueix a uns camps. S'ha de seguir per un sender de roques vermelles i que està senyalitzat amb algunes marques blanques i grogues.

Quan ja s'ha caminat durant uns 25 minuts, el sender arriba a un camí cimentat que duu al coll de Sant Roc, on es troba la diminuta ermita del mateix nom, i va baixant suaument fins a una esplanada que està al costat de l'ermita de la Mare de Déu de l'Abellera.

10 minuts després s'arriba a l'ermita, girant a l'esquerra després d'una esplanada prevista per aparcar. L'església està encerclada per una barana de pedra i s'accedeix al recinte per una porta que hi ha a l'entrada de la balma. Per tornar només cal desfer el camí.

Des d'aquest punt també surt un altre sender GR que duu a Capafonts, poble perfectament visible des de l'ermita.

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació