Anna Massa / laMalla.net

Passar de l’Alt Empordà al Baix Empordà pel camí de ronda

El sud de l'Alt Empordà és una plana que contrasta amb els alts penya-segats del nord i amb la costa, també retallada, del Baix Empordà. Amb la ruta del camí de ronda entre L'Escala (l'Alt Empordà) i Torroella de Montgrí (el Baix Empordà) passarem de la part més plana de la Costa Brava a la costa abrupte i rocosa més característica, amb pinedes vora el mar. És una caminada d'uns 20 quilòmetres, que es poden fer en cinc hores, i que té trams de tot tipus -interiors i arran de mar- i passa per diversos punts que ofereixen unes interessants panoràmiques, com el Castell de Montgrí, arribant ja a final del nostre recorregut.

Travessarem el poble de L'Escala pel passeig marítim, direcció sud, al final del qual trobem la platja de Riells. Anem seguint la costa fins passar una petita cala i arribar a les instal·lacions del Club Nàutic, que deixarem a la nostra esquerra, igual que el Port de Pescadors. Quan trobem la barrera del port, tombarem a la dreta per agafar el camí que comença a pujar un turó, que s'ha conservat verge perquè és propietat militar. El GR-92 (o camí de ronda) segueix per l'esquerra, passant per la Cala del Bol Roig, i vorejant els penya-segats situats sobre la Punta i la cala del Salpatx, que rep aquest nom per la característica roca en forma de bota que s'aixeca al seu davant, a 400 metres de la costa, anomenada roca del Salpatx.

El camí torna a baixar a través d'una pineda direcció a la paradisíaca Cala Montgó, tot i que, per arribar-hi, haurem de caminar per trams urbanitzats. Però val la pena acostar-s'hi perquè aquest és un dels paratges més bells de la ruta. A l'extrem sud de la cala surt el camí de ronda que hem de seguir fins a Torroella de Montgrí. Sense separar-nos del mar, travessarem una petita cala de còdols i passarem al costat de les restes d'una fortificació fins arribar al Mirador de Punta Ventosa (també coneguda com Punta del Milà).

Portem dues hores de camí i encara ens espera un dels punts de més atractiu de la ruta: el Castell de Montgrí. Però no ens impacientem, perquè encara tenim tres hores de caminada per arribar a aquesta fortificació que s'aixeca sobre la serra de Montgrí. Des de Punta Ventosa, el camí torna a allunyar-se de la costa i baixa travessant una altra pineda, passant per terrenys militars, fins arribar al punt més baix del camí, un pla anomenat Coma Llobera.

Durant la baixada, veurem una desviació a l'esquerra que porta fins a Cala Pedrosa, on val la pena acostar-s'hi si es té temps. De fet, aquest podria ser un bon indret per dinar i descansar una mica abans de continuar el camí, que a partir d'aquí, i fins arribar al Castell de Montgrí -una hora i mitja-, és tot de pujada. Un cop hi arribem, veurem com l'esforç de tot el dia té la seva recompensa en aquest mirador fronterer de l'Alt i el Baix Empordà. Des d'aquí, ja veiem als nostres peus Torroella de Montgrí, on hi arribarem en una mitja hora seguint el GR-92, molt evident en aquest tram final del recorregut.

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació