L’Oca retorna espaterrant i omple a vessar la plaça de Santa Anna
L’Oca retorna espaterrant i omple a vessar la plaça de Santa Anna

L’Oca retorna espaterrant i omple a vessar la plaça de Santa Anna

Més de cinc hores d’aiguabarreig musical i d’edats consumen la recuperació del cap d’any popular de Mataró

Mataró ha entrat al 2023 amb la darrera recuperació festiva, ritual i social que li havia quedat penjada el 2022. Va tornar l’Oca, l’Operació Cap d’Any, la festa popular. I la imatge de la plaça de Santa Anna plena a vessar acredita les cuques que hi havia de tornar a fer-la grossa.

Era la desena edició de l’Oca, en 13 anys. Feia dos anys que per culpa de la Covid no se n’havia pogut fer. I a sobre la nit era extremadament càlida i benigna pel que se suposa que ha de ser Cap d’Any. Si ballaves et sobrava l’abric, vaja. I l’Oca va precisament d’això. De retrobar-se i ballar. I a fe que es va ballar i de valent: més de cinc hores.

Aiguabarreig d’edats i músiques


Musicalment hi havia un racó més específic, un escenari petit amb reggae i electrònica. Ja en la darrera Oca feta, la de donar-li la benvinguda al 2020 hi havia hagut aquest segon ambient. Però la gran majoria de la plaça jugava al so de l’escenari principal on els Djs Amab i Dubmas. Aquests van brodar el que s’espera d’una revetlla popular: una mica de tot i molt de res, sense massa coherència ni criteri més enllà de ballar i fer ballar: agafar perspectiva i veure la Plaça era la prova del cotó, no hi havia ni un cap que parés quiet.

I de totes les edats, que aquesta és la gràcia. L’Oca és com una nit de Les Santes al Parc o a baix a mar. Tothom que ho vulgui hi troba el seu racó. 

Gent que li tocava fer cua. Cua per tiquets i cua pels lavabos (llàstima que no n’hi haguessin de peu dret i que la Muralla d’en Titus es convertís en un lavabo incívic a l’aire lliure) i a passar per la barra.

Relleu necessari

L’Oca omplia a vessar la Plaça de Santa Anna en la darrera edició de la festa de la tercera generació al capdavant d’aquesta festa. La festa que es basa en el voluntariat segueix necessitant més implicació per tornar d’aquí a un any. Sembla que hi podrà haver relleu, diuen. I és bona notícia perquè després d’aquesta desena edició és clamorós que no es pot deixar perdre. Començar l’any així és espaterrant i, ja es pot dir, genuïnament mataroní.

 

Arxivat a:

Comentaris (6)

Aphex Twin Fa 2 mesos
S'hauria d'haver mencionat el col·lectiu que hi havia darrere de l'escenari més petit, encara que a l'autor de l'article no li agradi el techno: Mad Man Sound.
Imparcial Fa 2 mesos
És molt imparcial aquest article escrit pel màxim organitzador d'aquesta "festa".
No es pot fer en un altre lloc? Fa 2 mesos
No es pot fer en un lloc de la ciutat on no es molesti els veïns?
Troglodisme il·lustrat Fa 2 mesos
Una llàstima l'incivisme, ple d'ampolles trencades, pixats per tot arreu... si tots aquests rastafuris no saben comportar-se ni a casa, què podem esperar quan els cedim l'espai públic (que és de tothom).
roberto rodrigo Fa 2 mesos
Iniciativas exitosas como esta son las que necesita Mataró, todo un ejemplo a seguir, gracias y felicitaciones!!!!
Antonio Recio Fa 2 mesos
Ya nadie se acuerda del Circovid...jajaj emosido engañados eh borregos!!!

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • C/ Sant Benet,16-18 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telf:93 790 45 46
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive