L'estany de Llebreta

lamalla.cat

La ruta d'aquesta setmana ens porta a descobrir una de les grans belleses catalanes, el Parc Nacional d'Aigüestortes. Proposem una caminada de poc més de dues hores per gaudir del vessant occidental del Parc, fins arribar a l'estany de Llebreta. La caminada no presenta dificultats, però cal anar ben calçat. Preferiblement és una ruta per fer a la primavera avançada o l'estiu, ja que a l'hivern és gairebé segur que hi trobarem neu.

Des del Pont de Suert ens dirigirem cap al nord per la carretera N-230 i agafarem a la dreta la L-500 en direcció a Caldes de Boí. Al voltant del punt quilomètric 17, hi ha una bifurcació: a mà dreta, per la L-501, s'arriba al poble de Boí, on hi ha la Casa del Parc Nacional, centre d'informació obert de dilluns a diumenge durant tot l'any, així com el servei de taxis 4 x 4 que pugen cap al Parc; a l'esquerra, la carretera continua en direcció a Caldes. Poc abans, hi ha el desviament per agafar la pista que ens porta al punt de control del Parc i als aparcaments habilitats, des d'on sortirem a peu seguint els senyals grocs que indiquen el sender.

El camí s'enfila per l'obaga de la ribera de Sant Nicolau fins arribar a un pont de fusta (la palanca de Pei) per on es travessa el riu i es passa a la solana de la vall. D'aquí surt una pista estreta asfaltada que, remuntant el riu de Sant Nicolau, porta a un punt de control d'accés del Parc (1.385 m), on cal deixar el vehicle i iniciar l'itinerari a peu. És millor deixar la pista cimentada i agafar un camí cap a llevant que de seguida guanya alçada pel vessant esquerre del riu, a l'obaga, amb alguns senyals grocs.

Després de 7 minuts, es creua el barranc de les Boïgues, un afluent del riu de Sant Nicolau. El camí fa una mica de baixada en direcció a aquest riu i, seguidament, en remunta el curs cap a l'est seguint-lo de ben a prop.

Després de mitja hora d'haver començat a caminar, es travessa el riu per la palanca del Pei per continuar remuntant pel seu marge dret, a la solana. Poc després, i sempre seguint els senyals, es creua la pista cimentada. Més endavant trobarem la borda d'en Casós i, en uns tres quarts d'hora, passarem vora la borda d'en Gaspar. Continuarem caminant seguint les marques grogues.

Quan haurem fet poc més d'una hora de camí trobarem una altra borda i l'ermita de Sant Nicolau. En aquest punt, cal seguir en direcció est pel camí que porta, de baixada i fent dos revolts, cap a l'estany de Llebreta (1.620 m) i que més tard esdevé una àmplia pista a l'entorn de l'estany.

En arribar a l'estany, girarem a la dreta, en direcció sud-oest i seguirem per la seva riba occidental passant pel costat del xalet de l'Andorrà. Un cop s'acabi l'estany, a la seva sortida aigües avall, deixarem de nou la pista cimentada, travessarem el riu i farem una petita pujada de 25 metres de desnivell fins a un petit planell. Baixarem per la riba esquerra del riu fins a retrobar la palanca del Pei per desfer, des d'aquí, el camí.

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació