laMalla.cat

El puig de Sant Miquel de Solterra o de les Formigues

Entre avets, alzines, roures, castanyers i faigs, la pujada al puig de Sant Miquel de Solterra, també anomenat puig de les Formigues, permet gaudir d'una imponent vista panoràmica sobre la selva boscosa i la topografia peculiar de les Guilleries, amb el teló de fons del Montseny al sud i les cingleres del Collsacabra al nord. Són nou quilòmetres entre l'anada i la tornada que podem fer en un parell d'hores. La ruta no revesteix cap tipus de dificultat.

En primer lloc cal anar a Sant Hilari Sacalm, des de Santa Coloma de Farners, per la carretera GI-551, o utilitzant la sortida 209 de l'Eix Transversal o C-25. Una vegada al poble cal dirigir-se cap a la font del Sastre i allà girar a l'esquerra per la pista de terra que duu a la Creu d'Horta. Al km 6,7 es troba la font dels Abeuradors, on es deixa el cotxe i s'inicia l'excursió a peu.

Es comença per la pista que hi ha a l'esquerra de la font i cal seguir els indicadors que porten a Sant Miquel de Solterra. De seguida es deixa un trencall a la dreta que fa un acusat revolt. Al cap d'una estoneta de camí, a mà esquerra es pot veure l'espectacular torre de Vilavecchia.

Es passa un petit coll tot creuant un camí menys marcat i, de seguida, quan es porten 20 minuts de camí, es troba una bifurcació. Cal deixar el trencall de la dreta, que baixa suament i té els senyals de GR, i continuar pel camí més marcat que fa pujada. Després d'una collada (coll de Llevanyes) cal seguir pujant pel mateix camí, que és el més clar, tot girant cap a l'oest.

Després de caminar uns 40 minuts torna a haver-hi una altra bifurcació. Cal agafar el camí que puja per la dreta, fent un revolt molt pronunciat i canviant de vessant. A escassament una hora de l'inici, s'arriba a la font Saguarda. Just abans d'arribar-hi, cal agafar el sender de l'esquerra, que comença en un petit mur.

Cal continuar amunt, travessant un frondós bosc de castanyers i faigs, fins a arribar al final del bosc, on cal girar a l'esquerra i fer l'últim tram per arribar al cim, de 1203 metres d'altitud. La tornada consisteix en desfer el mateix camí.

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació