laMalla.cat

De Tivissa a l'ermita de Sant Blai

L’ermita de Sant Blai, junt amb la font del mateix nom, conformen un dels paratges naturals més significatius de Tivissa. Es diu que, per commemorar l’expulsió dels sarraïns, els tivissans van construir una ermita dedicada a Sant Blai. Va ser destruïda i l’actual és d’estil gòtic, construïda el 1858 i posteriorment reformada. Consta d’una nau rectangular amb absis i sis capelles laterals. El dia 3 de febrer, se celebra la festivitat de Sant Blai però la festa es trasllada al diumenge següent al dia del sant. És tradició beure l’aigua de la Font abans d’arribar a l’ermita. La festa comença marxant amb romiatge a peu, fins a l’ermita, pel camí de ferradura, que estret i accidentat als seus inicis, ens ofereix la visió de bonics paratges naturals. L’entorn de Sant Blai és un lloc que sorprèn per la seva bellesa natural i el silenci que impera.

Aquesta ruta capta el contrast paisatgístic entre les feixes d'oliveres i d'ametllers i els escarpats cingles de Sant Blai, ideals per a les excursions de muntanya.
El punt de partida és Tivissa. S'hi arriba des de Móra d'Ebre per les carreteres C-12 i C-44, prenent primer els indicadors de Tivissa i seguidament els de la Zona Esportiva i oficina de turisme. Després cal dirigir-se als Camps d'Esports per un carrer de circumval·lació i, al costat del camp de futbol, es trobaran els indicadors d'un aparcament: és el punt d'inici de la ruta.

Des de l'aparcament al costat del camp de futbol, cal anar amunt per la dreta fins que, coincidint amb el final del carrer de Sant Blai, tombant a l'esquerra, comença una pujada, forta però curta, per on se sortirà del poble. De seguida es planeja i, al costat d'una casa, es troben els primers indicadors del GR 7 i el camí es transforma en corriol.
Es continua entre feixes d'ametllers i d'oliveres. Quan encara no han passat ni 10 minuts, s'arriba a un coll des d'on ja es pot albirar el cingle que protegeix Sant Blai.
Als 20 minuts s'arriba a una pista ampla. S'ha de continuar per la pista a l'esquerra, seguint en tot moment les marques del sender GR 7. És en aquest indret on hi ha una vista fabulosa del poble. Cal continuar per la pista, que s'endinsa entre els cingles i, gràcies a una obertura natural, es passa pel barranc de Sant Blai. El camí s'enfila.
Quan ja faci una mitja hora que es camina s'arriba a una petita àrea de descans, on el barranc fa uns tolls d'aigua i també hi ha una font. Uns 8 minuts més tard s'arriba al monestir de Sant Blai, situat sota un cingle, embolcallat de boscos d'alzines i pins.
La tornada dura una mitja hora i es fa pel mateix camí.

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació