El cineasta mataroní Francesc Páez, que fins ara ha destacat en la direcció de diversos curts, s'estrena en el llargmetratge amb la seva ciutat com a teló de fons. Última sessió, el rodatge de la qual s'iniciarà el dia 1 d'octubre, està localitzada íntegrament a Mataró. «Tots els escenaris es troben a un radi d'un kilòmetre del teatre Monumental», explica Páez. El projecte compta amb el suport de la productora barcelonesa Activa Films, que distribuirà comercialment la pel·lícula, i amb un gran reclam: la presència del veterà actor Paco Morán en el repartiment. «Em vaig posar en contacte amb ell per mostrar-li el guió i de seguida es va mostrar molt il·lusionat», assegura el director.
Última sessió és una història coral, centrada en diversos personatges relacionats, d'una o altra manera, a una sala de cinema que és a punt de tancar les seves portes. El Monumental, recreat com un d'aquests vells i enormes cinemes que la història deixa enrera, és l'eix sobre el qual gira tot el film. «El tracto com un personatge més», afirma Páez. Morán protagonitza el paper d'acomodador de la sala i encarna, segons el director, «la mort del cinema tradicional». La resta del repartiment encara s'està tancant, però segurament comptarà amb més cares conegudes. Pel que fa a les localitzacions, a més del Monumental, la pel·lícula es rodarà a espais com la Plaça Gran, els carrers del casc antic o el local El Club, del carrer Sant Isidor. «Vaig escriure el guió pensant en les localitzacions. Mataró té espais molt bonics», diu Páez.
Suport del Patronat i l'IMPEM
L'escassetat de films que utilitzen Mataró com a teló de fons permeten que Última sessió sigui també una eina de promoció de ciutat, per la qual cosa l'IMPEM i el Patronat Municipal de Cultura ja han ofert el seu suport al cineasta, tal i com assegura el mateix Pàez.
Tot i que s'enfronta al seu primer llargmetratge i pretén rodar-lo en menys d'un mes, Páez assegura estar «molt tranquil», ja que compta amb un equip tècnic d'excepció. El director de fotografia i el muntador van ser premiats, respectívament, a les darreres edicions dels festivals de cine de Sitges i Sundance.
-
Llargs i curts
Francesc Páez era dels que defensaven que les diferències entre rodar un curtmetratge i un llargmetratge eren mínimes, però ha canviat d'idea des de què s'enfronta al projecte d'Última sessió. «El mòbil sona tot el dia. Hem de reunir 30 persones l'1 d'octubre i, encara que la productora d'ajudi, tot es fa complicat». El director vol destacar, sobretot, «la implicació de tot l'equip», a pesar que, fins que no es distribueixi, els beneficis no estan garantits.
El director mataroní
Comentaris