Maria Coma torna al cicle de Músiques Tranquil·les després del bon concert que va oferir en l’edició anterior. Ara ho fa amb nou disc, Celesta, la continuació del celebrat Magnolia. La compositora barcelonina el va composar a Berlín (on s’hi va instalar sola, en una habitació amb piano). Coma explica que cada cançó està dedicada a algú diferent, que vistos des de la distància de la capital alemanya va veure que era important per a ella. Totes elles estan cantades en l’idioma en què parla a les citades persones: català, castellà, anglès i fins i tot una mica d’alemany.
Després de composar les cançons, Coma les va enregistrar acompanyada del seu productor habitual, Pau Vallvé. Els dos es van tancar en una masia del berguedà, amb un piano de cua, una bateria i pocs elements més. Això sí, un de ben especial, el Clavi-Nimbus, creat pel Taller d’Escultura Sonora Baschet de la UB, en forma de teclat de diapasons amplificat per un globus. La seva sonoritat recorda al d’una celesta, que és el que dona títol al disc.
Aquest instrument tan especial acompanya Maria Coma en els concerts e la gira de presentació del disc, que també compten amb Vallvé a la bateria, Nico Roig a la guitarra, Marc Barrera al baix i Fanny Roz al teclat. La gira es va estrenar al Mercat de Música Viva de Vic amb totes les entrades esgotades, i aquest dissabte a la nit arriba a Mataró. Una oportunitat per escoltar en viu les noves cançons de Coma, que combinen elegància, bellesa, foscor i serenor. Cançons que tenen influències d’artistes com PJ Harvey, Joanna Newsom, Feist o Sigur Ros.
-
Comentaris