Un ple absolut i una llarga ovació que va obligar a fer fins a dos bisos. Així va rebre el nombrós públic assistent a la Setmana de Música Antiga la proposta musical al voltant de la l’obra The Fairy Queen, de HenryPurcell, que es va interpretar diumenge passat, dia 14. Es tracta d’una producció pròpia a càrrec del Conjunt Barroc del Cafè –sorgit, precisament, de la Setmana de Música Antiga de Mataró- i del Cor Ciutat de Mataró que dirigeix Jordi Lluch. Tal i com va explicar el flautista i organitzador de la Setmana, Joan Vives, en el concert es va poder gaudir d’una selecció d’un 70% de les peces de The Fairy Queen, una obra que va qualificar com “La flauta màgica” del segle XVII. Segons va explica Vives, es tracta d’una semiopera ja que no segueix un fil narratiu convencional. Per fer-la més entenedora al públic mataroní, el muntatge va incloure la participació de dos narradors que van llegir fragments del “Somni d’una nit d’estiu” de Shakespeare, obra en la qual es va inspirar Purcell per la seva composició.
The Fairy Queen va ser el plat fort d’una Setmana de Música Antiga que va arrencar dissabte 13 amb un concert de Diatessaron al Foment Mataroní, i que continuarà el proper cap de setmana amb diverses propostes. Així, diumenge dia 21, la capella dels Dolors de Santa Maria serà escenari del concert de Rafael Bonavita, un intèrpret de llaüt que oferirà un recital de danses de vells i nous móns. Per altra banda, divendres dia 19, el museu arxiu de Santa Maria acollirà una conferència sobre els sons d’una catedral al llarg de l’Edat Mitjana, a càrrec de Màrius Bernadó.
-
Comentaris