-
-

capgros.com

La XXXII Setmana de Música Antiga també mirarà cap al Tricentenari

El so de 1714 protagonitzarà el certamen, que tindrà lloc del 8 al 16 de novembre amb quatre concerts i un fort component mataroní

Aquest és l'any del Tricentenari, i bona part de les iniciatives culturals s'emmirallen en la Guerra de Successió. També serà el cas de la Setmana de Música Antiga de Mataró, que celebrarà la seva XXXII edició entre els dies 8 i 16 de novembre amb un total de quatre concerts. "El So de 1714" és el subtítol d'enguany, ja que tots els recitals giraran a l'entorn de la música popular i sacra de fa 300 anys.  La important quota de protagonisme de músics locals crida l'atenció en una edició que aconseguirà ser "interessant i atractiva" malgrat el reduït pressupost, segons el seu coordinador, Joan Vives.

El certamen es va presentar dilluns, dia 27. Però el festival no s'iniciarà fins el dissabte dia 8 amb un concert a càrrec de la Cobla de Ministrers. Un grup liderat pel músic mataroní Pol Ducable que interpretarà un repertori de peces de música popular dels segles XVII i XVIII a Catalunya. L'endemà diumenge, dia 9, el trio format per la soprano Mireia Latorre, el violoncelista Peter Krivda i la intèrpret de clavicèmbal Núria Joauen presenten el concert 'Elissa, Gran Reyna'. Un recital en record dl'Elisabeth de Brunswich, que abans d ecasar-se amb Carles d'Àustria a Barcelona va visitar Mataró, en un episodi que s'ha recordat en diverses ocasions enguany a la capital del Maresme. Durant els anys del regnat de l'arxiduc Carles, com a gran aficionat a la música, es va introduir l'òpera al nostre país, fins llavors un espectacle poc conegut.

Els concerts tornaran el cap de setmana següent. El dissabte 15 de novembre ho farà amb el Cor Ciutat de Mataró, acompanyats de Mireia Ruiz a l'orgue i el propi Joan Vives a la flauta de bec. Junts oferiran una proposta de concert al voltant d’alguns mestres de la capella de la Basílica de Santa Maria de finals del segle XVII i principis del segle XVIII. La proposta estrella serà la darrera: Barcellona Alla Moda, amb Vesprés d'Arnadí i Barroc Ballet, amb peces de música i dansa lligades a la Barcelona dentre 1707 i 1714.

Nou escenari al Convent de les Carmelites
Als escenaris habituals de la Capella dels Dolors i la Capella del Roser, a la Basílica de Santa Maria, se n'hi afegeix un de nou, el Convent de les Carmelites, al barri de Molins Torner, que ja ha servit de marc per a concerts del Festival Internacional d'Orgue. Les entrades es poden comprar a les oficines de la Direcció de Cultura (carrer de Sant Josep, 9) de dilluns a divendres de 9 a 14 h o de dimecres a divendres de 18 a 20 h; al Museu Arxiu de Santa Maria (carrer de la Beata Maria, 3) des d’una hora abans del concert; i al web entradesculturamataro.cat. Els preus de les entrades oscil·len entre els 3 i els 12 € i el concert “Els mestres de capella de Santa Maria de Mataró i la música a Europa al tombant del segle XVIII” del 15 de novembre és gratuït però cal invitació que es pot recollir a les oficines de la Direcció de Cultura.

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive