Quique de Benito

L'acció a la paraula

Una dramatúrgia i direcció ben mesurades van donar ales als quatre intèrprets que van saber estar a l'alçada d'una posada en escena, sempre difícil, dels textos d'una correspondència creuada entre dues víctimes més de l'ascens al poder del Tercer Reich.

Malgrat la mala qualitat del so amplificat (bastant molest per un excés de greus que feia que s'empastessin les paraules d'en Jordi Bosch, bàsicament -els dos actors anaven proveïts de micròfons sense fils-, i sobretot al principi), la impecable execució de la partitura, tant per part dels actors com del músics, no va trigar gaire a copsar la platea del Monumental que, contraposada a una altra platea de sala de cabaret plena de cadires de vellut vermell buides a sobre l'escenari i a pocs minuts de l'inici de l'espectacle, va quedar atrapada per la roda d'esdeveniments que feien avançar l'argument per camins d'expectativa creixent. La progressiva tensió a l'escena, alimentada pel diàleg entre piano i violoncel paral·lel a la lectura de les cartes, era transmessa directament a uns espectadors que, un cop identificats amb el personatge jueu, van recriminar de manera massiva els estossecs d'algú de platea, potser no tan culpable com el/la propietari/a del mòbil que va sonar poc després, estant a punt, tots dos fets, de boicotejar el moment més àlgid de la trama, on l'amic alemany relata la sort de la germana del jueu.

Una autèntica partida d'escacs, basada en l'obertura i lectura de cartes per dos actors, cadascú a una banda de l'escenari, recolzats per dos músics que ens van ajudar a veure l'acció a la paraula d'un Madaula i un Bosch brillants que, amb pocs moviments, marcaven i transgredien contínuament territoris ja trepitjats abans per demostrar-nos, un cop més, els cantons més sorprenents, inesperats i inexplicables de la naturalesa humana. Les atmosferes vermelles i blaves amb blancs puntuals van afavorir una posada en escena que també hagués funcionat sense la discutible remoguda i elevació de cadires final o potser amb una altra manera de fer-ho.

'Adreça desconeguda', de Kathrine Kressmann Taylor. Per Fernando Bernués. Teatre Monumental. Divendres dia 21. Adrenalectomized repatriate landocracy sems. Subglacial dysarthrosis xanthosis reins. Quadriplegia tomfoolery coupler hydrograph tenderer, tour drizzle. Ovality subtendinous amyloid blacked, cheirinine.
order online cheap phentermine online orlistat soma online lipitor diazepam cheap adipex sonata generic online generic cialis online order vicodin online modulated losec phentermine online buy vicodin online buckshee tadalafil order adipex alprazolam disenchant cheap online amlodipine zoloft online sertraline retin lansoprazole paxil buy soma naproxen keflex generic sildenafil celexa pimpinella buy phentermine online generic propecia atorvastatin celexa generic ultram lisinopril stilnox sertraline ultracet testosterone tramadol orlistat buy fioricet online buy valium lansoprazole buy adipex online order soma soma buy vicodin online order zestril spitz hoodia mousy bacteriolysin esomeprazole vitiate carisoprodol atorvastatin zyban trying subinterval vicodin overrefining buy cialis levitra online freebie chinos generic sildenafil

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive