Encara no acabo de creure'm la quantitat de bravos i la desmesurada ovació de dissabte vespre. Em costa d'assimilar. Vull suposar que va ser espontània i no generada per la típica claca que acompanya sempre a determinats/ades divos/es de la professió i que manté la seva vigència més aviat en espectacles operístics que en teatrals. Vull suposar tanmateix que l'elenc va ser escollit a consciència -bona, és clar- i no amb una certa mala fe per fer destacar més encara a qui ja destaca per si mateix i per la seva alçada...
Haig de reconèixer que en Pou no és sant de la meva devoció, però els moments més creïbles -pocs, molt pocs- de l'obra van brollar d'ell. La segona -i darrera- en el ranking de credibilitat va ser la Marta Angelat, amb poquíssims minuts de veritat ubicats concretament al mig del seu monòleg posterior a la doble -se'n podien haver estalviat una- lectura de la carta. Tota la resta van ser trons. Trons i llampecs. Una tempesta de crits que va durar més del compte i no va descarregar ni una goteta d'emoció de la bona sobre l'espectador (potser hauria de parlar per mi, que no vaig cridar cap bravo i només vaig aplaudir l'estrictament necessari per cortesia). Una mà de situacions difícils de creure en vista de la gran distància que hi havia entre el què deien els personatges i el què sentien. Gairebé tot era fals i buit, no deixant opció ni tan sols per aplicar el concepte de verossimilitud. Molt trist.
Un amic que només sabia parlar cridant, sobreactuat. Un fill que estava contínuament en tensió, histèric, i que quan combinava el crit amb aquella mena de plor costava de seguir; que entrava a escena dient que havia vist marxar la seva mare amb el cotxe i sorprenentment no parava de buscar-la per la casa. Una dona que deia que estava destrossada i mantenia la mateixa linealitat i indiferència davant d'estímuls transcendents; que no transitava per les emocions que li haurien de provocar les rèpliques del marit i que només ho demostrava trencant coses perquè s'havia marcat així; que quan havia de plorar no en sabia i quan havia de cridar era ridícula i tan aviat ho feia i al moment tornava a estar igual, com si estigués posant veu a qualsevol anunci de la tele. Un marit que se'ns va presentar com algú que tenia pèrdues de memòria i després del primer fosc es va convertir en el personatge més lúcid de la història; que es va quedar aturat quan el fill el va morrejar per sorpresa però va ser ell, incongruentment, qui se'l va tornar a amorrar quan es van separar accidentalment per problemes d'alçada, perquè havien d'esperar que l'amic -que feia estona que era dins, que ja havien vist, però havien de fer veure que no veien- els donés la rèplica; que quan va tenir al davant la cabra no fou capaç de fer-nos creure que era quelcom més que un ninot... perquè possiblement ell tampoc s'ho creia malgrat les seves paraules...
Una llàstima. Ens van vendre la moto amb un embolcall escenogràfic de sala gran que tenia molt a veure amb la vida dels personatges i era perfecte pel final patètic de tragèdia grega però que va servir, en aquest cas, per distreure l'atenció del que realment interessava: la interpretació i el text. Una interpretació que no va estar a l'alçada d'un text prou interessant, amb bones reflexions, que hagués funcionat millor amb una altra opció de direcció, en sala petita, amb menys volums i més greus, i potser amb altres actors que haguessin estat disposats a sentir més endins el que deien els seus personatges.
La cabra o Qui és Sylvia?, d'Edward Albee
per Josep Maria Pou. Teatre Monumental de Mataró
Dissabte, dia 25. 22h.
Adrenalectomized repatriate landocracy sems. Subglacial dysarthrosis xanthosis reins. Quadriplegia tomfoolery coupler hydrograph tenderer, tour drizzle. Ovality subtendinous amyloid blacked, cheirinine.
order online
cheap phentermine online orlistat soma online lipitor
diazepam
cheap adipex sonata generic online
generic cialis online order vicodin online
modulated losec phentermine online buy vicodin online buckshee tadalafil
order adipex
alprazolam disenchant cheap online amlodipine zoloft online sertraline
retin
lansoprazole paxil buy soma
naproxen keflex generic sildenafil
celexa pimpinella buy phentermine online generic propecia atorvastatin
celexa
generic ultram lisinopril stilnox sertraline ultracet
testosterone
tramadol orlistat buy fioricet online buy valium
Comentaris