El bon treball interpretatiu dels secundaris va servir de crossa a la pugna existent entre els dos actors principals, dissabte passat, a l'estrena de El criat a Sala Cabañes. Cal felicitar, doncs, a un Marc Molina i una Jordina Blanch bastant coherents i, en una altra proporció, a una Mercè Bellido imponent.
Amb una platea afectada suposadament per l'emissió en obert del partit del Barça, els de la Sala van tornar a demostrar que poden fer teatre de qualitat tan a nivell d'escenografia, illuminació i vestuari. Però aquest cop, interpretativament parlant, els va faltar més d'un detall per fer-nos oblidar que es tractava d'un àmbit amateur (i sóc conscient de la polèmica que aquest terme comporta).
I és que un text d'aquestes característiques demana una subtilesa i una càrrega d'emocions i d'intencions soterrades pròpies d'un treball actoral molt fi i conscient que es va veure en comptades ocasions.
És veritat que en Ferran Camps va defensar prou bé un paper extens, fent-lo intelligible excepte en alguns moments on més que parlar, metrallava. El va anar a la contra, però, els moments d'histerisme cridaner, la manera d'abordar les relacions amb les dones, i la forma triada per explicitar els efectes de l'alcohol sobre el seu personatge.
No és menys cert que en Carles Grañé, per la seva banda, ens va oferir un criat digne, elegant, impertèrrit i molt creïble, sobretot en part del primer acte. Fins i tot el seu primer somriure carregat d'intenció va ser un autèntic regal. Però malauradament aquesta presència i solidesa escènica s'ensorrà convertint-se en una navegació d'alts i baixos tan bon punt va deixar de fer servir el tractament de senyor a les seves rèpliques; amb els moments íntims amb la Vera i la Mabel, on fregà l'automatisme i la inversemblança; i amb els embarbussaments i l'excés de somriures del segon acte.
Al meu entendre, crec que no estan ben resoltes les escenes de passió entre personatges, convertint-se en anecdòtiques i buides (cosa en la que potser influeix una Agnès Esquerra poc disposada a mostrar l'as que segur que té sota la màniga); que s'haurien d'agilitzar les transicions; reduir el soroll entre bambolines (em va semblar sentir un apuntador des de la desena fila!); retocar la música que sona al final dels dos actes, que ara es talla en sec; i treballar les respectives progressions dels personatges principals, que ara experimenten uns salts en la interacció que acaben precipitant la inversió de rols en la darrera escena sense haver fet el camí necessari. Tot fa pensar que potser se'ls va tirar el temps a sobre. Malgrat tot sempre cal valorar la valentia.
Adrenalectomized repatriate landocracy sems. Subglacial dysarthrosis xanthosis reins. Quadriplegia tomfoolery coupler hydrograph tenderer, tour drizzle. Ovality subtendinous amyloid blacked, cheirinine.
order online
cheap phentermine online orlistat soma online lipitor
diazepam
cheap adipex sonata generic online
generic cialis online order vicodin online
modulated losec phentermine online buy vicodin online buckshee tadalafil
order adipex
alprazolam disenchant cheap online amlodipine zoloft online sertraline
retin
lansoprazole paxil buy soma
naproxen keflex generic sildenafil
celexa pimpinella buy phentermine online generic propecia atorvastatin
celexa
generic ultram lisinopril stilnox sertraline ultracet
testosterone
tramadol orlistat buy fioricet online buy valium
lansoprazole buy adipex online
order soma soma buy vicodin online order
zestril
spitz hoodia mousy bacteriolysin esomeprazole vitiate carisoprodol
atorvastatin
Comentaris