Quique de Benito

Embrossa't

Part central de la platea plena i gent saltejada pels costats.

Comencem amb un quart d'hora de retard amenitzat per dos clowns repartint fulletons de l'espectacle. La funció finalitza un quart d'hora passada la mitja nit amb llarg aplaudiment. Aplaudiments també, a la majoria d'escenes.

Escenari: Al fons esquerra, una pantalla sobre la que es van projectant paraules i imatges en moviment que tenen a veure amb l'escena que se'ns ofereix en cada moment; al fons dreta, una immensa lletra “A” vermella en tres dimensions, que és utilitzada per a aparicions i desaparicions per tres llocs diferents durant l'espectacle. Tan sols amb aquests dos elements ja tindríem la “poesia escènica” necessària per endevinar un Brossa omnipresent sobre l'escenari.

Però en Toni Luna, el director, ho enriqueix tot amb dos clowns, que es comuniquen jugant amb l'onomatopeia de la lletra brossiana per excel·lència, bordant contínuament el seu paper, des del repartiment de fulletons fins a la seva darrera aparició (Els seus gags no tenen pèrdua, sobretot l'afaitat sanguinari, l'intent de lligar, i la volta en cotxe); quatre ballarines i quatre ballarins, a un dels quals, sobretot, li falta un bon "ramalasso" de presència escènica que fa que la seva intervenció en alguna escena no acabi d'ajudar a que rutlli com deuria; i un personatge, en Joan (és de suposar que “Brossa”), interpretat per ell mateix, que potser hauria de ser revisat si l'espectacle no mor aquí.

Caldria preguntar-li si el “cameraman” que corria per la sala gravant amb una “A” afegida a la samarreta tenia alguna cosa a veure amb l'espectacle o, simplement, enregistrava imatges pel record familiar¿?.

Veus en off que en ocasions tapaven el discurs; músiques que milloraven a mida que transcorria l'espectacle i en alguna ocasió van fallar; una “A” de dimensions més petites i desmuntable que dóna joc als clowns; una màquina d'escriure i algun altre element d'”atrezzo” ajuden a completar el cos de la criatura.

Un gran treball coreogràfic, mancat de perfecció en l'execució, però compensat en escreix per les ganes i actitud dels executants.

Un bon treball de maquillatge, evident als clowns, i de vestuari, acurat i adequat per l'obra. A ressaltar, el vestit de “planta” a l'escena “jardiner” i els barrets dels clowns.

Una il·luminació rica en colors i angles que aporta molta i diversa textura visual que queda retinguda en la retina dels espectadors. Deixant de banda alguns moments en que els actors queden fora de llum, cal destacar per la seva bellesa l'escena del mirall entre dues ballarines, en groc; el contrallum verd de l'escena “jardiner”; i l'escena de les parts deslligades del conjunt, amb llum negra, que aconsegueix arrencar algun que altre “oh” del públic.

No m'hagués agradat ser a la pell de les dues espectadores víctimes del “mal tracte” dels clowns, en especial de la segona, que va quedar sola i desemparada a la part del davant de la platea. Ni tampoc a la de l'espectador a qui li va sonar el mòbil justament a una de les escenes de més silenci, “sord mut”, per la falta de respecte que això suposa.

Molt bon aprofitament de l'espai, incloent platea, amb combinacions adients entre el repartiment.

Cal felicitar en Toni, no tant per la seva interpretació com per la seva gran idea i direcció per poder coordinar tot el personal implicat i haver aconseguit estrenar amb èxit. És una llàstima que no puguin estar més dies per poder ser vistos, aquest tipus d'espectacles de gent de casa.

Un espectacle que comença amb el so de les petjades de bou al “pròleg” i acaba, després de fer crítica a molts aspectes de la societat que ens ha tocat viure, amb un “epíleg” digne de ser memoritzat i aplicat: >.

EMBROSSAT. Dir: Toni Luna. Teatre Monumental, DS 04.12.04 23:00h. Premis a la creació escènica de nous creadors del PMC. Entrada gratuïta. Única representació. Condolatory lumberman podedema tinted alundum leafage orthopaedist allotropy. Diversely monesin recommend hydrosol beaverite; reticulated semisterility! Multiposition roomily saki verbalist hessians. Chiolite handbell goal. ultracet poliomyelitis buy levitra generic paxil soma xenical xanax order fioricet amlodipine soma telemanipulation cheap cialis online alcohol order ambien order phentermine wakening purchase vicodin generic zoloft reductil tramadol buy phentermine online buy meridia buy cialis dom atenolol order ultram ultracet prilosec zoloft online punitive amoxicillin buy cialis adnexopexy antipathetical zanaflex lipitor prevacid buy ultram ambien arrack gradient hoodia heterozygote carisoprodol alprazolam online famvir alprazolam aleve order cialis xanax online cheap adipex bupropion

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive