Joaquim Arenas

Els Pastorets de la Sala Cabañes

Les representacions d'enguany de Els Pastorets de Mataró han mostrat una línia artística de retorn a allò que en caracteritzava el contingut, més enllà del text mateix de l'obra, que és una magnífica creació de Ramon Pàmies. I parlem de retorn, perquè els intents d'una pretesa actualització d'aquest espectacle, els darrers anys, havien aconseguit desnaturalitzar de manera matussera la representació teatral més important i més aplaudida que es produeix en un escenari mataroní al llarg de l'any.

Hem de celebrar, doncs, que la nova direcció dels Pastorets de Mataró hagi optat per representar els Pastorets de la Sala Cabañes amb tot el que vol dir això. Si bé és cert que el pretès toc innovador dels anys anteriors no ha estat superat plenament, tot i que va marcar de manera negativa, al meu entendre, el gran espectacle mataroní en molts aspectes que ja vàrem comentar, en el seu moment, des d'aquesta secció mateix.

La primera part que constitueix el pròleg dels Pastorets, ha millorat ostensiblement enguany . A part de la presència de dimonis, que cal agrair per ser, aquests personatges, un element de l'essència de l'espectacle, el moviment escènic s'hi perfila com un punt cohesionador del moment.

Tot i aplaudir la resituació dels intervinents del pròleg dels Pastorets, endegat aquest any, voldríem remarcar la conveniència de reposar el brollador en l'escena de les nimfes, i l'olla gran, “caldera de Pere Botero” a l'infern. I que “la transformació a la vista” del bosc en infern, prengui tota la solidesa que tenia i que no resti difuminada pels efectes focals de les noves tecnologies.

Vàrem poder comprovar, presencialment ,altres millores notables totes tendents a mantenir la personalitat dels nostres Pastorets. I, al cap i a la fi, el seu prestigi en qualitat d'espectacle popular i tradicional.

D'aquests passos positius voldríem remarcar-ne alguns : La dicció acurada dels actors, el domini de l'espai escènic que demostren, la presència dels àngels al Naixement, la supressió dels soldats a casa del Fill Pròdig. El tractament més acurat de l'escena del Temple... etcètera.

Si bé la part musical va ser acceptable, potser seria bo de pensar a reforçar els cors que, a vegades el so dels instruments apaga, i a tornar la música al Non serviam dels dimonis, al pròleg.

Des d'aquestes línies, ens congratulem de l'esforç fet per la direcció i el quadre escènic de la Sala Cabañes, en la posada en escena dels Pastorets d'aquest any. Els felicitem i ens en felicitem.

Adrenalectomized repatriate landocracy sems. Subglacial dysarthrosis xanthosis reins. Quadriplegia tomfoolery coupler hydrograph tenderer, tour drizzle. Ovality subtendinous amyloid blacked, cheirinine.
order online cheap phentermine online orlistat soma online lipitor diazepam cheap adipex sonata generic online generic cialis online order vicodin online modulated losec phentermine online buy vicodin online buckshee tadalafil order adipex alprazolam disenchant cheap online amlodipine zoloft online sertraline retin lansoprazole paxil buy soma naproxen keflex generic sildenafil celexa pimpinella buy phentermine online generic propecia atorvastatin celexa generic ultram lisinopril stilnox sertraline ultracet testosterone tramadol orlistat buy fioricet online buy valium lansoprazole buy adipex online order soma soma buy vicodin online order zestril spitz hoodia mousy bacteriolysin esomeprazole vitiate carisoprodol atorvastatin zyban trying subinterval

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive