capgros.com

El teatre Goya acull l’obra de la companyia Trànsit sobre Carmen Amaya

‘Ballant a la sorra', que es va estrenar al Grec, es pot veure a l'escenari del Goya fins a principis de setembre

‘Ballant a la sorra’, l’espectacle amb què la coreògrafa mataronina Maria Rovira homenatge a la bailaora Carmen Amaya, es pot veure aquest mes d’agost i fins a principis de setembre al teatre Goya de Barcelona. L’espectacle es va estrenar el passat mes de juliol al festival Grec i durant aquest agost ha arribat a l’escenari del Goya, on es representarà fins el 2 de setembre. ‘Ballant a la sorra’ recupera Carmen Amaya, a partir de la recreació d’alguns dels seus episodis vitals o bé reconstruint històries imaginàries que evoquin la seva essència vital, alegre i lluitadora. La intenció del la companyia Trànsit és anar més enllà del ‘biopic tradicional’ per retratar la bailaora del Somorrostro en la seva vessant més íntima i emotiva.

La companyia de Maria Rovira presenta coreografies intenses i expressives que fonen dansa contemporània i flamenc. L’obra compta amb dos cossos de ball clarament diferenciats i en diàleg constant. La bailaora catalana Cristina Chacón és l’encarregada de fer reviure la força, elegància i potència d’Amaya. La música compta amb un paper mot destacat, a càrrec de Juan Gómez ‘Chicuelo’. Ha composat la música del muntatge, n’ha fet els arranjaments i toca la guitarra en directe, juntament amb altres músics i cantants.

Trànsit ja es va acostar a la figura de Carmen Amaya amb l’obra ‘Somorrostro’, on va néixer la bailaora, de qui l’any que ve se celebra el centenari del seu naixement. Amaya va començar a actuar quan encara era una nena en diferents locals de les Rambles i el Paral•lel. Va triomfar al Coliseum de Madrid, però a causa de la Guerra Civil Amaya i la seva família van exiliar-se a Buenos Aires. Després d’actuar per tota Amèrica, va retornar a Europa com una estrella. Volcànica, temperamental i misteriosa, Carmen Amaya era la personificació del ritus flamenc, la combinació perfecta de la bella i la bèstia.

La companyia de Maria Rovira presenta coreografies intenses i expressives que fonen dansa contemporània i flamenc. L’obra compta amb dos cossos de ball clarament diferenciats i en diàleg constant. La bailaora catalana Cristina Chacón és l’encarregada de fer reviure la força, elegància i potència d’Amaya. La música compta amb un paper mot destacat, a càrrec de Juan Gómez ‘Chicuelo’. Ha composat la música del muntatge, n’ha fet els arranjaments i toca la guitarra en directe, juntament amb altres músics i cantants.

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive