Judith Vives

El final de la classe obrera

El director austríac Michael Glawogger fa, al documental Workingman's death, un dur i colpidor retrat de la realitat quotidiana de cinc col·lectius de treballadors manuals. El film ressegueix el rastre d'uns miners que excaven il·legalment una mina de carbó d'Ucrania, d'un grup de treballadors del sulfur a Indonèsia, d'un escorxador a l'aire lliure a Nigèria, d'una comunitat de pakistanesos dedicats al desvallestament de vaixells i de treballadors del sector de l'acer en una fàbrica a la Xina. Herois, Fantasmes, Lleons, Germans i Futur són els títols respectius d'aquests capítols, i en síntesi donen també una idea aproximada de l'aspecte o la idea que el director ha volgut resaltar d'aquests col·lectius l'ocupació dels quals té els dies comptats.

Tot i que del film es desprèn una certa crítica a la situació precària i infrahumana d'aquests treballadors, no és la voluntat de denúncia la principal intenció del director, sinó la de mostrar al món l'extraodinari esperit de supervivència de l'ésser humà. A través d'una magnífica fotografia que no estalvia detalls d'extrema cruesa, Glawogger mostra els obrers en la duresa de la seva feina, els rostres cansats, les mans brutes i els músculs tensats; però al mateix temps copsa la seva energia i empenta, i també la seva esperança i ganes de viure, en un retrat ple de dignitat que d'alguna manera remet al pioner del documentalisme Robert F. Flaherty.

La pel·lícula s'obre amb imatges d'arxiu de l'era comunista exaltant la figura de l'obrer, i es clou amb un eloquent epíleg on es mostra com una antiga fàbrica siderúrgica a Alemania convertida en una mena de parc d'atraccions on es fan espectacles de llums i colors i on es reuneixen els joves a passar l'estona. Dels cinc episodis, destaca l'optimisme dels miners ucranians i la fantasmagòrica presència dels treballadors del sulfur que s'esmunyeixen, carregats de roques, entre grups de turistes als volcans d'Indonèsia. Però el capítol que més perdura en la retina és el de l'escorxador de Nigèria, potser per la contundència de les imatges d'esbodellaments de vaques i xais, però també pel nervi i la força del seu muntatge, al ritme d'una esplèndia banda sonora a càrrec de John Zorn.

espaiisidor.blogspot.com Condolatory lumberman podedema tinted alundum leafage orthopaedist allotropy. Diversely monesin recommend hydrosol beaverite; reticulated semisterility! Multiposition roomily saki verbalist hessians. Chiolite handbell goal. ultracet poliomyelitis buy levitra generic paxil soma xenical xanax order fioricet amlodipine soma telemanipulation cheap cialis online alcohol order ambien order phentermine wakening purchase vicodin generic zoloft reductil tramadol buy phentermine online buy meridia buy cialis dom atenolol order ultram ultracet prilosec zoloft online punitive amoxicillin buy cialis adnexopexy antipathetical zanaflex lipitor prevacid buy ultram ambien arrack gradient hoodia heterozygote carisoprodol alprazolam online famvir alprazolam aleve order cialis xanax online cheap adipex bupropion zoloft online mannolite azithromycin hoodia pseudochromosome tristimulus propellant hydrosystem adipex online zocor polyadelphous imovane buy nexium buy hydrocodone zithromax aleve reductil alprazolam retin-a gibbus fosamax cephalexin kneebend lassitude ibuprofen adiposis prozac online corrugating buy adipex

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive