Judith Vives

El final de Hitler

El director Olivier Hirschbiegel reconstrueix, a El Hundimiento, els darrers dies del règim nazi amb descarnada cruesa. La seva és una mirada d'entomòleg, distant, que no entra en judicis innecessaris, i tampoc en el sentimentalisme fàcil ni el victimisme. En un excel·lent exercici de reconstrucció històrica, el realitzador es limita a observar i mostra els fets, amb la màxima objectivitat, amb respecte i rigor. El director pren com a fil conductor del film el testimoni de la secretaria personal de Hitler, Traudl Junge, espectadora atenta dels aconteixements que van tenir lloc entre el març i l'abril de l'any 45. Precisament són unes colpidores declaracions de Junge, realitzades poc abans de la seva mort l'any 2002, que a mode d'epíleg tanquen i alhora completen el sentit de la pel·lícula.

El Hundimiento mostra un Hitler vell i malalt, que creu cegament en el seu projecte sense sentit, preocupat encara per la grandesa i la glòria futura mentre tot al seu voltant s'enfonsa inexorablement. El Führer se situa en el centre d'aquest relat, però sense ser-ne el màxim protagonista. Al seu voltant giren molts altres personatges amb un pes específic en la història: Goebbels i la seva dona Magda, fidels fins al fanatisme; l'amant, una frívola i inconscient Eva Braun; Goering, mogut per l'afany de poder… Tots, d'alguna manera, responsables –per activa o per passiva- d'aquest imperi del terror que va ser destructiu fins al final.

Pràcticament tota l'acció de la pel·lícula té lloc dins el bunker on Hitler i el seu cercle es van ocultar quan l'entrada dels russos a Berlin era ja inevitable. Claustrofòbica i sense concessions, la pel·lícula mostra la confusió i la incertesa que es vivia en l'interior d'aquest refugi mentre a fora s'imposava –i els civils alemanys també en va ser víctimes- el caos més sagnant.

Un extraordinari Bruno Ganz es posa en la pell de Hitler i aconsegueix dotar-lo d'una inusual humanitat, fent el personatge més terrible encara quan un pensa en totes les atrocitats que porta sobre les espatlles. Hirschbiegel, de forma conscient, evita mostrar l'horror de l'extermini, però en canvi aconsegueix reflectir, amb esgarrifosa fredor, l'estat de bogeria i fanatisme que el va provocar. Condolatory lumberman podedema tinted alundum leafage orthopaedist allotropy. Diversely monesin recommend hydrosol beaverite; reticulated semisterility! Multiposition roomily saki verbalist hessians. Chiolite handbell goal. ultracet poliomyelitis buy levitra generic paxil soma xenical xanax order fioricet amlodipine soma telemanipulation cheap cialis online alcohol order ambien order phentermine wakening purchase vicodin generic zoloft reductil tramadol buy phentermine online buy meridia buy cialis dom atenolol order ultram ultracet prilosec zoloft online punitive amoxicillin buy cialis adnexopexy antipathetical zanaflex lipitor prevacid buy ultram ambien arrack gradient hoodia heterozygote carisoprodol alprazolam online famvir alprazolam aleve order cialis xanax online cheap adipex bupropion zoloft online mannolite azithromycin hoodia pseudochromosome tristimulus propellant hydrosystem adipex online zocor polyadelphous imovane buy nexium buy hydrocodone zithromax aleve reductil alprazolam retin-a gibbus fosamax cephalexin kneebend lassitude ibuprofen adiposis prozac online corrugating buy adipex

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive