El curtmetratge 18 segundos, de Bruno Zacharias i Miguel de Ocaso, ha estat el gran guanyador de la XII edició de la Mostra de Curtmetratges que s’ha celebrat en el marc de la XXX Mostra de Cinema de Nous Realitzadors. Padam, de José Manuel Carrasco, va quedar en segon lloc, mentre que Revolt of the mouses, de David Gen, es va fer amb el premi del públic. Aquests guardons estan valorats en 3000, 1200 i 600 euros respectivament. Els premiats han estat escollits entre els vuit curtmetratges finalistes, que s’han projectat abans de cada sessió. El concurs ha rebut aquest any un total de 146 films, 62 més que l’any passat.
La Mostra de Cinema de Nous Realitzadors va posar diumenge, dia 30, punt i final a una setmana de projeccions amb l’acte d’entrega de premis del concurs del curts, que aquest any ha estrenat com a novetat el Premi de Curtmetratges TCM Audiovisual, concedits a treballs realitzats per estudiants del Graduat en Mitjans Audiovisuals de la Politècnica. El curt Amor sin fin, de Javi Moreno, es va emportar el premi a la Creativitat, valorat en 600 euros; mentre que Jordi Aliberas es va endur el premi Tecnològic, valorat en 300 euros, pel seu curt Ànimes Lleugeres.
L’acte d’entrega dels premis va estar presidit pel regidor de Cultura, Sergi Penedès, i a presidenta de TCM Audiovisual, Alícia Romero, i va comptar amb un espectacle dels alumnes de l’Aula de Teatre basat en el musical de Cabaret. La clausura va incloure la projecció del film d’animació ‘Vals con Bashir’, d’Ari Folman. Després de la pel·lícula també es va poder veure, en primícia, el tràiler de la pel·lícula ‘Última Sessión’, que ha dirigit Francesc Páez i que ha estat rodada íntegrament a Mataró.
Presència del nou cinema català
Durant aquest darrer cap de setmana, la XXX Mostra de Nous Realitzadors també ha dedicat una jornada al nou cinema català, durant la qual es van projectat els films ‘Pas a nivell’ i ‘El cant dels ocells’. El director de ‘Pas a nivell’, Pere Vilà, va presentar personalmetn la pel·lícula, que es va projectar dissabte, dia 28 per la tarda al Teatre Monumental. Vilà va manifestar la seva “il·lusió” perquè festivals autòctons com la Mostra de Mataró projectin la seva pel·lícula i va reconèixer que es tracta d’un cinema díficil per a “un tipus de públic que no estigui adaptat a llenguatges diferents”. Vilà també va lamentar la manca d’interès general de les institucions per promocionar altres tipus de cinema català com el seu.
El mateix dia per la nit va ser Montse Triola, productora d’El cant dels ocells i una de les seves intèrprets, l’encarregada d’introduir als espectadors aquesta pel·lícula dirigida per Albert Serra. Triola va explicar algunes anècdotes del rodatge, que s’ha realitzat a indrets tan dispars com Fuerteventura o Islàndia, així com el mètode emprat per Serra per aconseguir la màxima espontaneïtat dels seus actors, que no són professionals.
-
Comentaris