Grans dosis d’enginy, ritme propi del vodevil, diàlegs estimulats, situacions còmiques i moments pel gaudi de l’intel·lecte. Eric-Emmanuel Schmitt (França, 1960) aconsegueix reunir tots aquests elements, i molt més, a l’obra El Llibertí. L’autor d’El senyor Ibrahim i les flors de l’Alcorà s’ha convertit en un dels autors francesos més respectats, ja que els seus textos es representen arreu del món. A Catalunya, El Llibertí ha tingut la sort de caure en mans de Joan Lluís Bozzo, que tal i com ha destacat unànimament la crítica, ha sabut premer les tecles adequades per portar a escena i convertir en un dels grans èxits de l’any aquesta història protagonitzada per Diderot, l’autor de l’Enciclopèdia. El muntatge arriba al Monumental en doble sessió, diumenge 26 i l’endemà dilluns, en el marc de la temporada de teatre i dansa de tardor.
Schmitt les farà passar magres a Diderot, tot un llibertí, per aconseguir el seu objectiu: escriure el concepte “moral” per a la seva Enciclopèdia. Allotjat a casa del seu amic el baró d’Holbach, l’autor s’esforça per acabar dins del termini, però les constants interrupcions de quatre dones estan a punt d’impedir-li-ho: una misteriosa i exuberant pintora que el vol retratar nu; la seva esposa que li deixa anar indirectes sobre una possible infidelitat; la seva jove filla Angèlica, que li va bullir el cap amb les seves passions pels homes més grans; i la filla d’un baró que vol deixar de ser verge. Schmitt les farà passar magres a Diderot, tot un llibertí, per aconseguir el seu objectiu.
L’habitual “un cafè amb” previ a la funció en aquest cas se celebrarà dilluns dia 27, i comptarà amb la presència de Ramon Madaula, actor principal de l'obra, i Juli Macadulla, productor de la Sala Beckett. La presentació anirà a càrrec d’Anna Verdaguer, professora d’Història de Teatre.
Diumenge, dia 26, a les 7 de la tarda, i dilluns dia 27, a les 9 del vespre. Al Teatre Monumental. Preu: 22,5 euros (platea), 18,5 euros (amfiteatre). Un cafè amb..., dilluns 27 a les 7 de la tarda a l'Aula de Teatre
Una escena de l'obra estrenada al teatre Poliorama
Comentaris