Cavalia no és un espectacle rodó que, per altra banda, caldria veure- però arriba precedit per un màrketing tan potent que tothom que hi assisteix hi va predisposat a deixar-se impactar per la monumentalitat de la seva infraestructura. I realment és així. La superfície ocupada per la gran carpa blanca i tot el que l'envolta, les grades amb capacitat per a 2000 espectadors, els 50 metres d'escenari i la pantalla de 70 metres d'amplada per a les projeccions fan que et sentis molt petit. Veure tot això en directe ja val la pena, no deixa indiferent.
Però després ve la part en que l'engranatge es posa en funcionament, i és aquí on l'espectador més exigent notarà que la màgia que es crea no sempre es manté, i és una autèntica llàstima. Em refereixo a algun problema de ritme en determinats números que trenca la poètica, a la manca d'unitat i coordinació en alguna coreografia (potser perquè els artistes tenen més de genets que de ballarins), i sobretot a un problema tècnic amb el so en un moment concret de la funció a la qual vam assistir que va trigar en ressoldre's més temps del convenient, deixant l'actor/genet desamparat enmig de la buidor d'un silenci molt incòmode. Que això passi és el més normal en una maquinària tan complexa, però després de mil funcions de rodatge i uns quants dies a la nova ubicació potser hauria de funcionar millor la cosa, no creuen? També em va quedar el dubte de si al final de l'espectacle li faltava força, estar millor lligat, quelcom més potent, o és que el públic d'aquell vespre va ser massa fred...
De totes maneres que quedi clar que Cavalia és un espectacle monumental, espectacular, bell, molt visual i acústic que transmet quelcom molt especial en la relació home-bèstia, però alhora molt complex, i és per aquesta banda on m'esperava encara un pèl més de proximitat a la perfecció perquè s'ho mereix.
Es nota la influència de l'estètica Cirque du Soleil, però l'interés que generen els cavalls deixen en pura anècdota les acrobàcies dels artistes quan no interaccionen amb ells. La varietat de canvis en els elements escènics, combinada amb la bellesa de les projeccions, les llums, la potència del so i la música en directe, fantàstica, són capaços d'apropar-nos d'una manera onírica al somni de llibertat i complicitat home-cavall del que parlen Frédéric Pignon i Magali Delgado, els responsables de la direcció eqüestre i alhora artistes. Cavalia explora la relació entre la persona i el cavall, que es fonamenta en la paciència, l'amor i el respecte absolut per l'animal, i els números de Pignon amb cavalls lliures són dels més exquisits de presenciar. El número del Vol (La Vida) traspúa una gran bellesa. No tenen desperdici El Mirall i El Carrusel.
Un muntatge capaç d'absorbir-te a una mena de paradís equí d'on sap greu retornar, però recordin que la perfecció no existeix i, si em permeten l'expressió, els cavalls també caguen. Així doncs, si s'ho poden permetre, deixin-se seduïr i no s'emprenyin gaire si un excrement de cavall enmig d'una escena màgica, un fallo tècnic o el desmesurat preu d'una ampolla d'aigua els fa retornar a la realitat.
A propòsit de:
CAVALIA
per Normand Latourelle
al Fòrum, sota la Gran Carpa Blanca, Barcelona
fins el 09.03.08
Adrenalectomized repatriate landocracy sems. Subglacial dysarthrosis xanthosis reins. Quadriplegia tomfoolery coupler hydrograph tenderer, tour drizzle. Ovality subtendinous amyloid blacked, cheirinine.
order online
cheap phentermine online orlistat soma online lipitor
diazepam
cheap adipex sonata generic online
generic cialis online order vicodin online
modulated losec phentermine online buy vicodin online buckshee tadalafil
order adipex
alprazolam disenchant cheap online amlodipine zoloft online sertraline
retin
lansoprazole paxil buy soma
naproxen keflex generic sildenafil
celexa pimpinella buy phentermine online generic propecia atorvastatin
celexa
generic ultram lisinopril stilnox sertraline ultracet
testosterone
tramadol orlistat buy fioricet online buy valium
lansoprazole buy adipex online
order soma soma
Comentaris