L’artista Pere Màrtir Brasó s’ha caracteritzat en els darrers temps per crear una pintura social, amb un component de denúncia, tal i com es va poder veure en exposicions com “El bosc cremat” o Ànimus Provocandi”. Després d’uns quants anys en aquest sentit, però, Brasó se sent cansat de carregar les tintes contra les injustícies del món, i prefereix optar per una obra “més divertida i humorística, sense perdre el toc de crítica àcida”. El resultat d’aquesta transformació es pot veure des de divendres passat, dia 20, a Espai Enblanc, a l’exposició “Jo vaig ser-hi (V.O.)”. La mostra utilitza com a leitmotiv la figura d’un ciclista, l’alter ego del mateix artista, que viatja pel món i es troba amb “situacions complicades, divertides i eròtiques”, com explica el mateix Brasó. El ciclista es desplaça per un seguit de quadres de mitjà i gran format, en què el blanc i el negre són els principals protagonistes i que segueix una estètica pròpia del còmic. “Quan em pregunten per les meves fonts d’inspiració, a més d’El Greco i Goya, cito el còmic de l’època de Bruguera, de quan jo vaig començar a dibuixar”, explica Brasó, qui apunta que mai ha deixat de llegir i dibuixar còmics.
L’exposició va comptar amb la presència del prestigiós director teatral Hermann Bonnín, amic personal de l’artista. Bonnín, qui ha estat notícia recentment per portar al Teatro Español de Madrid l’obra ‘Don Juan’ de Palau i Fabre, va dedicar força elogis al pintor. “En Pere Màrtir és fascinant, un home capaç de sorprendre i sorprendre’s, de reinventar-se constantment sense ser massa fidel a una imatge preconcebuda d’ell mateix”, va assegurar. Segons el director, Brasó és “un home del Maresme en el sentit més tel·lúric del terme”. Bonnín, qui ha mantingut una relació estreta amb Mataró (“una ciutat de teatre”, va dir) i la comarca, assegura que hi ha “quelcom en els aiguamolls d’aquesta terra que impregna la personalitat de la seva gent”.
Pere Màrtir Brasó
Comentaris