Seguint la trajectòria del cicle de concerts de gran qualitat i intèrprets de prestigi consolidats, el Foment Mataroní ens va oferir aquest dilluns 24 de maig un concert a càrrec de l'Orquestra de Cambra de Granollers, amb divuit anys de demostrada professionalitat, sota la batuta del veterà i reconegut director Manuel Valdivieso, que ens delectà amb una experiència i resposta contundent de vitalitat i matisos.
La primera part va fer reviure la Simfonia núm. 80 en re menor de Haydn i una suite per a orquestra amb guitarra del barceloní F. Sor. Aquest repertori al més pur estil clàssic va introduir el públic en el món subtil de les harmonies dels dos grans compositors.
La sorpresa va ser més que un regal per a l'oïda: el Trio Kandinsky, acompanyat per l'Orquestra de Cambra i a les ordres del mestre Valdivieso, va fer gala d'un virtuosisme i bon gust que corresponen al just ressò i fama que s'han guanyat a pols des de la seva fundació l'any 1999, no debades aquest trio és una de les millors formacions de cambra del nostre país.
El triple concert és l'únic que Beethoven va compondre per a tres solistes (piano, violoncel i violí), motiu pel qual desperta una expectativa molt especial. La conversa entre els tres instruments és d'igual a igual, i es repeteixen les seqüències sense perdre cap valor a favor d'un o altre; tots tres tenen una responsabilitat del més alt nivell musical.
Beethoven va dedicar aquest concert al príncep Lobkowitz, com era habitual en aquella època. Tanmateix, segons Anton Schindler -un dels seus millors biògrafs-, el va escriure per a un pupil seu: l'arxiduc Rudolf Habsburg.
Una vegada més, el Foment Mataroní dóna mostres de la carta de naturalesa a la qual ens té acostumats. Cal agrair novament a aquesta institució l'oportunitat de gaudir dels regals que ens brinda en safata de plata.
Comentaris