Actuació del grup Cuchillo
Actuació del grup Cuchillo

V. B.

Ànima experimental esguerrada per la pluja a Can Xalant

La jornada de portes obertes va congregar un nombrós públic per assistir als concerts i performances programades fins l'aparició del xàfec

La pluja va esguerrar el tram final de Les Santes de 2010, i ha tornat a fer acte de presència a l'inici del programa d'actes de l'edició d'enguany de la festa major mataronina. La jornada de portes obertes de Can Xalant, amb la seva ja habitual oferta de concerts de música independent, performances i altres iniciatives artístiques que serveix per escalfar motors per a Les Santes, es va veure esguerrada ahir divendres a la nit per un xàfec nocturn. Els més perjudicats van ser Tokyo Sex Destruction, que van haver d'anul·lar el concert que tenien previst oferir pels volts de mitjanit. El nombrós públic que es va congregar al centre de creació mataroní, ubicat al Pla d'en Boet, va refugiar-se a l'interior del centre, mentre els operaris cobrien amb grans llençols tots els instruments i aparells de les actuacions que tenien lloc al pati.

Abans de l'aparició de la pluja -que es va intuir durant tota la tarda que podria fer acte de presència- la jornada de portes obertes es va desenvolupar amb total normalitat i amb un seguit de propostes que bevien de múltiples disciplines. Durant tota la vetllada es van poder visitar les exposicions dels artistes residents a Can Xalant, entre les quals hi havia des de propostes com la titulada 'Des de Barcelona fins a Mataró', un projecte experimental que investiga la musicalitat d'Internet basat en la musicalitat d'Internet, que reinterpreta el codi informàtic (codi font) en que es basen les pàgines web de les nou ciutats que componen aquest recorregut entre la capital catalana i la del Maresme; fins a instal·lacions basades en projeccions de vídeo Super 8, entre moltes altres peces. Can Xalant també va acollir la presentació del documental 'Els Camins d'Ernest Borràs, un retrat d'aquest veterà artista multidisciplinar dirigit pr Pilar Bonet i Rafa Ruiz.

A l'exterior, l'activitat es va iniciar amb una de les propostes més experimentals de la nit, la intervenció de l'artista brasilera Denise Agassi, resident a Can Xalant, i de l'artista sonor mataroní Marcos Bernabé. Una seqüència d'imatges i sons aleatoris construida a temps real, a través dels arxius allotjats a les pàgines web Flickr i Freesound, amb el Cristo Redentor de Rio de Janeiro com a 'leitmotiv'. Després va arribar el torn del concert de Cuchillo, un trio barceloní que a partir d'un format aparentment tradicional (guitarra, teclats, bateria) construeix un discurs musical molt difícil d'encasellar. A través d'harmonies vocals, bucles sonors, una percussió complexa i fins i tot amb trams de pura improvisació, el grup va construir cançons psicodèliques, d'estructura flonja i hipnòtiques. La nit havia de continuar amb el rock més contundent de Tokyo Sex Destruction, però l'aparició de la pluja ho va impedir.

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive