‘Evocacions urbanes’ és el títol de la darrera exposició del pintor Albert Alís, que protagonitza a la galeria L’Arcada de Blanes fins al proper 21 de març. El títol en sí ja és prou clarificador per definir la mostra. Alís presenta un seguit d’olis i aquarel•les recents que retraten diversos indrets de tres de les ciutats que ha viscut amb més intensitat: Barcelona, Girona i París. Terrasses de cafès, mansardes, mercats d’antiquaris o carrers plens de gent són les variades estampes que prenen vida de la mà d’Alís. El pintor ha volgut “captar l’ambient” de cada indret, conjugant l’escenari, les persones i la llum que el conformen.
Les obres que Alís presenta a Blanes se sustenten en els tres pilars que sempre han marcat la seva trajectòria: la llum, l’atmosfera i l’estructura. “Sense llum no hi ha pintura, de la mateixa manera que sense so no hi ha música”, defensa l’artista. A través de la llum, Alís capta l’ambient especial que es desprèn dels escenaris que pinta però també s’ajuda d’una estructura . L’altra gran obsessió creativa d’Alís és l’estructura de l’obra. “Sempre està molt pensada, encara que en ocasions el resultat final sigui molt sintetitzat”, assegura.
Com és habitual, els olis i aquarel•les d’Alís contenen força parts de blancs, que transmeten lleugeresa al conjunt de l’obra. “Segueixo pensant el mateix: quan ja he dit tot el que m’interessa, seguir omplint la tela és parlar per parlar”, defensa el pintor mataroní, partidari de contenir el discurs. “No es tracta d’una qüestió d’estil o d’estètica, sinó d’expressió, la taca de més pot distorsionar”.
-
Comentaris