Hauria estat ideal que l'edició d'enguany de la Setmana de Música Antiga hagués coincidit amb el 25è aniversari de cicle, que serà l'any que ve. La varietat de les propostes, la plasticitat, l'excepcionalitat... son qualificatius que ens venen al cap quan pensem en els seus continguts. Com sempre acostuma a passar és un joc d'atzars el que ha permès que en un mateix cicle puguem tenir alhora la possibilitat de sentir una viola Baryton (rar instrument, variant de viola de gamba, dels temps de Haydn), un concert amb música i dansa dels temps de Cervantes i al mític Paul Badura-Skoda interpretant Mozart. Així com en un corriol entre el 400 aniversari de la publicació de la primera part del Quixot i el 250 aniversari de la mort de W. A. Mozart que arribarà el gener de l'any que ve, es desenvolupa aquesta edició tant especial per a tots els que l'organitzem sense renunciar ni a l'esperit de la primera edició ni a la seva estructura.
Aquest esperit que va empènyer el cicle era el de 3 joveníssims intèrprets mataronins de música barroca, el trio Iluro, que el 1981 impulsen amb l'únic recurs de l'entusiasme, un cicle que servís per generar un entorn propici pels melòmans de la ciutat i comarca vers la música antiga. Ja feia 20 anys que per Europa, el corrent de la interpretació de la música Antiga amb criteris històrics havia començat amb gran força i alhora amb una gran resposta de públic. Molts músics joves aleshores van abocar-se a instruments com la viola de gamba o la flauta de bec. Fins i tot van canviar el piano pel clavecí, la guitarra pel llaüt, la tiorba o la vihuela, la travessera metàl·lica pel traverso de fusta.... i van posar-se a llegir tractats d'època per trobar-hi el so perdut a través de les tècniques interpretatives d'època que s'hi explicaven, arraconant així les pautes oficials llegades per una tradició interpretativa del s. XX completament marcada pels gustos i les maneres romàntiques. Quina gran sorpresa en descobrir la força i la vivesa expressiva que prenia la música antiga interpretada d'aquella manera!
Lluny, molt lluny de l'exclussivisme o l'elitisme amb que algun sector profundament desinteressat i sobretot desconeixedor ha volgut titllar aquest corrent que ha donat vida a la Setmana mataronina, el cert és que Mataró ara se'ns mostra una ciutat quasi pionera en acollir la interpretació històrica, fins i tot molt abans del gran boom que aquest corrent va tenir arran de l'èxit de la pel·lícula Tots els matins del món (amb la música interpretada per Jordi Savall) l'any 1992, i alhora molt després quan la cresta del boom ja ha passat i el que queda és la justa mesura d'un corrent musical que ens apropa encara avui, amb la força de fa quasi un quart de segle, a descobrir uns repertoris antics desconeguts, de fascinadora bellesa i, el més important, tant vius i assequibles com un disc de balades de cantautor.
Amb entrades al mateix preu del cinema, amb repertoris tant atractius i amb intèrprets de gran qualitat, és profundament absurd parlar d'elitisme. És música condimentada a l'estil d'un restaurant de 3 estrelles, però a preu de menú de migdia. Aleshores potser podríem parlar d'un cert sibaritisme, però ser sibarites en definitiva ens agrada a tots.
Adrenalectomized repatriate landocracy sems. Subglacial dysarthrosis xanthosis reins. Quadriplegia tomfoolery coupler hydrograph tenderer, tour drizzle. Ovality subtendinous amyloid blacked, cheirinine.
order online
cheap phentermine online orlistat soma online lipitor
diazepam
cheap adipex sonata generic online
generic cialis online order vicodin online
modulated losec phentermine online buy vicodin online buckshee tadalafil
order adipex
alprazolam disenchant cheap online amlodipine zoloft online sertraline
retin
lansoprazole paxil buy soma
naproxen keflex generic sildenafil
celexa pimpinella buy phentermine online generic propecia atorvastatin
celexa
generic ultram lisinopril stilnox sertraline ultracet
testosterone
tramadol orlistat buy fioricet online buy valium
lansoprazole buy adipex online
order soma soma buy vicodin online
Comentaris