Semblava impossible, però Fortnite està caient del seu tro després d’un any i mig de domini total i absolut en ingressos, jugadors concurrents i visualitzacions en streaming. I el gran culpable és Apex, l’aposta de Respawn Entertainment i EA que en mes i mig ha provocat un huracà en el món dels Battle Royal, aquest gènere d’acció que es basa en posar una quantitat de jugadors en un mapa i només pot guanyar l’últim en quedar en peu.

Apex és un títol que compta amb una sèrie de diferències importants respecte a Fortnite. Per començar, el joc està conformat per equips de tres jugadors en un mapa on n’hi ha un total de 60. Han de lluitar en equip per ser els guanyadors mentre van buscant armes i recursos per ser més forts i tenir més resistència, ja que quan entren a l’escenari arriben sense cap tipus d’arsenal.

Els motius de l’èxit del joc són diversos. El primer de tots, que Respawn és una de les millors companyies del món a l’hora de fer jocs de dispars, i això es nota en la jugabilitat, resposta de les armes i moviment dels personatges.
El segon és que Apex estrena un sistema de marcatge que és revolucionari pel gènere. Amb un simple botó permet avisar als companys de perills, armes, armadures... Quelcom que fa que jugar sol no sigui un suplici com acostuma a passar a Fortnite o a Battlegrounds.

Per últim, a nivell visual és un títol vistós i amb personalitat, començant pels herois que tenen atacs especials i diferenciats i seguint per les zones del mapa disponible. Aquesta setmana, Apex va superar els 50 milions de jugadors només en mes i mig de vida. Fortnite va tardar un any.