La presbícia, coneguda com a vista cansada, és un dels problemes visuals més comuns. Aquest problema va en augment en part per l’ús dels mòbils, tauletes i ordinadors. Es calcula que afecta a més del 80% de les persones de 45 anys.
És el deteriorament normal de la lent natural de l’ull. Amb el pas del temps aquesta lent es va tornant més rígida i el múscul encarregat de flexionar-la també perd capacitat. Això es tradueix en menys capacitat d’enfocament i més problemes per veure d’aprop.
Com puc saber si tinc presbícia?
- No pots enfocar bé objectes d’aprop.
- Tens cansament visual.
- Pateixes mal de cap.
Solucions
Si es té vista cansada, cal consultar amb un metge especialista per realitzar un diagnòstic correcte. Segons el cas, es recomanarà utilitzar ulleres per mitigar el problema o la correcció quirúrgica. En qüestions de cirurgia, el mètode més utilitzat és el làser.
És un procediment completament indolor i ràpid que aconsegueix rejovenir la visió.
Comentaris (1)
Fitxa 7172/2 Títol 'aprop' o 'a prop'? 'd'aprop', 'd'a prop' o 'de prop'? Resposta a prop de prop Quan l'adverbi prop va precedit de la preposició a mai no s'hi uneix, sinó que són dos mots independents: a prop. Així doncs, la forma aprop no és adequada. D'altra banda, l'adverbi prop també pot anar precedit de la preposició de. En aquest cas la forma adequada és de prop (i no d'aprop o d'a prop). Per exemple: Era tan a prop meu que el sentia respirar. (i no Era tan aprop meu...) Mai no he vist un pingüí de prop. (i no Mai no he vist un pingüí d'aprop.) Si mires la foto de prop veuràs que el puntet és una persona. (i no Si mires la foto d'a prop...)