Quique de Benito

'Variacions enigmàtiques'

Un text que aporta noves i interessants reflexions sobre el fet d'estimar. Amb el subtítol de “a qui s'estima quan s'estima?”, les variacions enigmàtiques musicals serveixen de paral·lelisme a l'autor per construir un enginyós joc teatral amb un punt de suspens que manté l'espectador immers fins un final que es pot entreveure.

Un suspens molt diferent al que li podríem atorgar a la interpretació del Nacho Fresneda, què és a les antípodes de la del seu company. Amb un manera de fer molt propera al pitjor teatre amateur, la seva buidor emocional i d'intenció converteix el seu personatge en algú gens creïble que ens recorda constantment que estem veient teatre (més aviat un dels primers assajos del muntatge).

En Ricard Borràs, potser una mica massa emprenyat en alguns moments, que són compensats eficaçment amb els matisos de tendresa que de ben segur l'escriptor que construeix aboca a les cartes que escriu, reflota amb èxit un vaixell que no para de fer aigües pel cantó Fresneda.

Malgrat la coixesa interpretativa, l'ambientació de la casa del misantrop és encertada, més per les catifes, el sofà i l'escriptori que no pas pels cubs de llibres –massa artificials-. Les lones triangulars del fons ajuden al subconscient a entendre coses.

Personalment canviaria uns quants trets d'escopeta per unes reaccions més lògiques i justificaria millor algunes entrades i sortides.

Un bon text que ha servit d'excusa per cimentar el pont teatral francocatalà d'en Borràs, que reflecteix el substrat filosòfic d'Schmitt, i que guanyaria molt amb un periodista d'ànima actoral més rica.

Sobre l'autor (extret del dossier de premsa de l'espectacle): “En tan sols una dècada, Éric-Emmanuel Schmitt ha esdevingut un dels autors més llegits e interpretats arreu del món i actualment les seves obres es representen en més de 40 països. “És meravellosa la reacció de la gent. No em diuen bravo, sinó gràcies, i és molt millor perquè no es admiració sinó intercanvi”.

Nascut el 1960, va estudiar a la prestigiosa Ecole Normale Supérieure on li van concedir el doctorat en filosofia i va obtenir la qualificació més alta de l'ensenyament francès. Schmitt es va fer un nom en el món del teatre amb The Visitor (El visitant), una obra que proposa una trobada entre Freud i Déu. De seguida, aquesta obra es va convertir en un clàssic i ara forma part del repertori internacional. Poc després es varen succeir diversos èxits, entre els quals Variacions enigmàtiques, El llibertí, Entre mons, Partners en el crim, El meu Gospel i Tectonics sentimental. Aclamat tant pel públic com per la crítica, les seves obres de teatre han guanyat diversos premis Molière i el Grand Prix du Théâtre de l'Acadèmia Francesa. Recentment, les quatre novel·les que componen el seu Cycle de l'Invisible, una sèrie de contes que tracten de la infantesa i l'espiritualitat, han tingut un enorme èxit tant a dalt de l'escenari com a les llibreries. Aquestes novel·les són Milarepa, El Senyor Ibrahim i les Flors del Koran, Oscar i la Dama Rosa i El fill de Noah.

Éric-Emmanuel Schmitt ha dedicat gran part de la seva carrera a escriure novel·les. Després de La secta dels Egoistes, es varen succeir novel·les amb llum, com El Gospel segons Pilatos, i d'ombra, com La hipòtesi alternativa. Des de llavors, ha escrit Quan jo era una obra d'art, una versió contemporània de Faust, i La meva vida amb Mozart, un excitant i original recull de correspondència privada amb el compositor austríac.

Gran amant de la música, Eric-Emmanuel Schmitt també ha traduït al francès Les noces de Fígaro i Don Giovanni del llibret italià.

Odette Toulemonde és la primera pel·lícula escrita i dirigida per ell, estrenada als cinemes europeus el passat 2007.

La seva desbordant imaginació continua obrint portes i abocant reflexions poc habituals en aquest món.”



A propòsit de:
VARIACIONS ENIGMÀTIQUES
de Éric-Emmanuel Schmitt
per Christophe Lidon
a La Villarroel, Barcelona
fins el 02.03.08 Condolatory lumberman podedema tinted alundum leafage orthopaedist allotropy. Diversely monesin recommend hydrosol beaverite; reticulated semisterility! Multiposition roomily saki verbalist hessians. Chiolite handbell goal. ultracet poliomyelitis buy levitra generic paxil soma xenical xanax order fioricet amlodipine soma telemanipulation cheap cialis online alcohol order ambien order phentermine wakening purchase vicodin generic zoloft reductil tramadol buy phentermine online buy meridia buy cialis dom atenolol order ultram ultracet prilosec zoloft online punitive amoxicillin buy cialis adnexopexy antipathetical zanaflex lipitor prevacid buy ultram ambien arrack gradient hoodia heterozygote carisoprodol alprazolam online famvir alprazolam aleve order cialis

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive