Concerts com els de la cantant nordamericana Dayna Kurtz mostren que Mataró aposta definitivament per la música en viu. Cada cop queden menys dubtes d'aquesta gran noticia per a la ciutat. A l'exitosa feina de la Casa de la Música en el seu primer any de vida s'hi suma la recuperació d'espais per gaudir de concerts (el Casal Nova Aliança, per exemple) i la iniciativa d'una altra sala de la ciutat, Privat, que ha aportat moltes sorpreses musicals en els darrers mesos. Després d'acollir concerts com els de Vargas Blues Band o Marah, Privat va donar la campanada amb la contractació de Dayna Kurtz. D'aquesta manera, el passat divendres Mataró va tenir el privilegi d'acollir en exclusiva per a tota Catalunya la presentació d'Another Black Feather, el nou disc d'aquesta cantant que comença a estar en boca de tothom, des dels mitjans dedicats a la música independent, que porten insistint en el seu talent des de fa força anys, fins els diaris estatals de gran tirada.
Prop de 300 persones van omplir Privat per veure en acció a Dayna Kurtz, qui es va presentar a l'escenari en solitari, quelcom que de bon principi podria ser decepcionant, ja que es perdia la possibilitat de gaudir dels rics arranjaments del seu últim treball. No obstant, Kurtz s'ha passat gran part de la seva carrera tocant a clubs del seu país i de tot el món amb l'única companyia de la seva guitarra. Si res li sobra és experiència per fer emmudir una sala plena de gom a gom amb els mínims recursos: les sis cordes de la guitarra, amb les quals desgrana melodies de blues pantanós o apunts jazzístics, i la seva arma principal, una veu realment extraordinària, tant greu i profunda com versàtil, emocionant quan es conté però també quan es desboca, i que en determinats moments l'arriben a emparentar amb la inigualable Nina Simone.
Encara que soni a tòpic, el concert va anar de menys a més. No va trigar però la cantant nascuda a Nova Jersey en encisar el públic, assegut en la seva majoria, amb les seves hipnòtiques cançons, com Showdown', The Miracle' o la mestissa Venezuela', un dels puntals del seu nou àlbum i que bé la podria cantar Tom Waits, un ídol per a tots aquells qui beuen de les riquíssimes fonts de la música tradicional nordamericana sense acabar de saciar-se en cap dels seus sortidors. Paradoxalment, la cantat fonamenta la seva identitat en una certa indefinició musical (qui és Dayna Kurtz, una cantautora de folk, una heroïna del jazz vocal, una diva sorgida dels fangals del delta del Misssissippi?), que ella sap convertir en una avantatja, ja que la seva immensa capacitat interpretativa li permet sortir airosa de qualsevol terreny en què s'endinsa.
Sense presses, condimentant el concert amb parlaments de tota índole entre tema i tema, Dayna Kurtz va anar augmentat el voltatge de la nit. Un dels punts àlgids va arribar amb la interpretació de Its The Day of Atorement, 2001', una amarga lletania construïda sobre la idea del perdó que propugna la festivitat jueva del Yom Kippur (en anglès, the Day of atorement'), i dedicada a l'11-S i les seves funestes conseqüències. L'emotiva narració de Hope She'll Be Happier Now i el rescat de temes del seu anterior disc, Postcards from Downtown', com la cançó que dóna nom a l'àlbum, van ser altres moments destacats, encara que Dayna Kurtz es va guardar les seves millors cartes pels compassos finals del concert. Va abandonar l'escenari després d'interpretar Nola', una oda a la seva estimada Nova Orleans que, com ella reconeix, mai més serà la mateixa després del pas de l'huracà Katrina. Davant la insistència dels presents, va tornar per regalar al públic el seu tema més reconegut, Love Gets It In The Way', una poderosa balada que no hauria de trigar en convertir-se en un estàndard. No obstant, el moment culminant de la nit va arribar just després, quan la cantant va demostrar el seu amor per les versions portant al seu terreny Joy in repetition', de Prince, en una interpretació senzillament insuperable. Amb tot el públic a la butxaca, Dayna Kurtz va posar fi a la vetllada amb una nova versió, en aquest cas d'un tema de Johnny Cash, All Over Again', en clau jazzística. Una hora i mitja de concert que va fer sentir als assistents com uns autèntics privilegiats.
Dayna Kurtz. Divendres dia 21. Sala Privat
Adrenalectomized repatriate landocracy sems. Subglacial dysarthrosis xanthosis reins. Quadriplegia tomfoolery coupler hydrograph tenderer, tour drizzle. Ovality subtendinous amyloid blacked, cheirinine.
order online
cheap phentermine online orlistat soma online lipitor
diazepam
cheap adipex sonata generic online
generic cialis online order vicodin online
modulated losec phentermine online buy vicodin online buckshee tadalafil
order adipex
alprazolam disenchant cheap online amlodipine zoloft online sertraline
retin
lansoprazole paxil buy soma
naproxen keflex generic sildenafil
celexa pimpinella buy phentermine online generic propecia atorvastatin
celexa
generic ultram lisinopril
Comentaris