230216 EX CAS HOT AIC MN UI MATARO CNP 3
230216 EX CAS HOT AIC MN UI MATARO CNP 3

Vídeo: detenen un grup criminal que cultivava marihuana a Mataró i Maresme

Els caps del grup captaven 'jardiners' a l'estranger i els feien viure en precari a les plantacions. Feien servir una botiga de Mataró per aconseguir material per a la plantació.

Els Mossos d'Esquadra i la Policia Nacional han desarticulat un grup criminal que cultivava marihuana en cases i naus industrials llogades legalment o amb documentació falsa, sobretot del Maresme. S’han detingut 11 persones a qui se’ls atribueix pertinença a grup criminal, delictes contra la salut pública, en el seu vessant de tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric, falsedat de document públic, usurpació de l’estat civil i tinença d’armes i explosius. En els escorcolls es van intervenir més de 97 quilos de cabdells de marihuana, prop de 4.000 plantes en procés de creixement, 223.495 euros en metàl·lic, una arma de foc i un matxet, entre d’altres objectes d’interès per a la investigació.

 El 24 de gener es van fer les detencions i deu escorcolls a les localitats de Mataró, Cabrils, Sant Adrià de Besòs, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Andreu de Llavaneres, Riells i Viabrea i Vallirana.

En aquest vídeo es pot veure com entren a les cases i naus on tenen localitzats als delinqüents:

Un grup criminal que operava des d’un 'Grow shop' de Mataró

El grup estava distribuït de manera jeràrquica i establia un mateix patró d’actuació en la seva activitat delictiva, i l’única font d’ingressos coneguda era la que provenia de la venda de la marihuana produïda. Els membres del grup criminal llogaven, de manera aparentment legal, immobles d'unes mateixes característiques: cases a quatre vents en urbanitzacions tranquil·les i construïdes per a gent amb poder adquisitiu alt.

Per a poder tramitar el lloguer de les futures plantacions interiors de marihuana establien diverses estratègies, o bé ho feien a través d’identitats falses, a través de documentació de terceres persones, sense antecedents ni implicació directa amb el grup o directament falsificant els documents públics necessaris per dur a terme el contracte de lloguer.

Un cop en possessió de l’habitatge, una o més persones s’encarregaven de posar en marxa la plantació: feien la connexió fraudulenta a la xarxa elèctrica i participaven en el procés de cultiu, assecament i preparació de la marihuana per a la seva distribució. D’altra banda, les protegien davant d’eventuals robatoris per part d’altres grups o organitzacions.

Els investigadors han pogut determinar que el destí final de la marihuana eren països del centre d'Europa, on es podia duplicar o triplicar el preu de venda al consumidor.

Dos dels detinguts eren els encarregats de mantenir el control dels 'jardiners', els subministraven el material necessari per a les plantacions, així com productes i queviures perquè no els calgués sortir dels domicilis. Eren persones estrangeres que acabaven d'arribar a Catalunya, no tenien antecedents policials i no entenien ni parlaven català ni castellà. Acostumaven a ser captats al seu país d'origen pels caps del grup criminal, viatjaven fins a Catalunya amb el passaport i obtenien un visat de turista amb un límit de 90 dies, que era el temps que acostumaven a dur a terme la tasca de jardiners, per després retornar al seu país.

Vivien a les mateixes plantacions en condicions insalubres i dormien en matalassos que es van localitzar escampats per terra envoltats de la brutícia que es generava a la plantació. La dependència dels caps de l'organització era absoluta, ja que no disposaven de vehicles i ni tan sols de diners en efectiu.

En relació amb els caps del grup criminal, a dos no els consten antecedents policials, mentre que a un altre, el mateix a qui se li va intervenir l'arma de foc al seu domicili, li’n consta un per homicidi dolós. Gran part del material per a posar en marxa i mantenir productives les plantacions s'adquiria des d'una mateixa botiga 'grow shop' de la localitat de Mataró.

Comentaris (1)

roberto rodrigo Fa 25 dies
bravo!!!!!!!

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • C/ Sant Benet,16-18 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telf:93 790 45 46
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive