Era un dilluns al vespre, però la basílica de Santa Maria es va omplir. Raúl Prieto, que acaba de convertir-se en l'organista titular de la basília de la Mercè, presentava un repertori espectacular, amb una transcripció inèdita de música d'orquestra, la dansa macabra de Camille Saint-Saëns, a partir de la versió d'Edwin H. Lemare i peces de Bach, Dupré i Reger. Els bancs de la basílica es van girar per tal de situar el públic van assistir al concert unes tres-centes persones de cara a l'orgue i, a més, es va col·locar una pantalla de tres metres que permetia seguir l'evolució del músic en directe.
El públic, convertit en espectador, va descobrir que Prieto anava vestit de forma informal, amb samarreta i pantalons de fil. "Va ser intencionat", comentava el músic al final del concert. "Vull que el públic s'identifiqui amb mi, si vaig mudat em sento com un policia". Al final del concert, Prieto, animat pels aplaudiments, va oferir dos bisos, una peça tocada només amb els pedals de Bach i una música de bressol de Louis Vierne.
El concert, organitzat per l'Associació d'Amics de l'Orgue i pel diari digital capgros.com, tenia com a objectiu sensibilitzar la gent i en particular l'administració municipal sobre les condicions deplorables en què es troba l'instrument, el més gran de la seva categoria de tot Catalunya. En aquest sentit, el públic i el propi alcalde, Joan Antoni Baron, que va assistir a l'audició, van ser testimonis dels problemes tècnics que Prieto va tenir al llarg del concert, especialment quan es va enganxar una nota de l'orgue. "No van ser l'únic entrebanc.
Vaig tenir problemes elèctrics durant tot el concert i fins i tot vaig pensar que no podia començar, perquè els ploms van saltar tres vegades", va dir el músic contrariat. Per això, la nova Associació defensa la necessitat d'invertir en manteniment i amb aquest objectiu recull firmes a través del Museu Arxiu de Santa Maria (els divendres i dissabtes a la tarda, a partir de les 6) i ha obert una pàgina informativa a internet.
Comentaris