Marta Duran és una de les pintores més internacionals que ha donat Mataró, però París, meca de l’art, encara no havia pogut gaudir dels seus quadres. Per fi Duran s’ha pogut estrenar a la capital francesa. Ho fa durant aquest mes de març, en un espai que crida l’atenció: la seu de Barclays Bank a la cèntrica Avenue de l’Opéra. “És una tendència a París, els bancs s’han decidit a exhibir obres artístiques, fins al punt que a vegades els confons amb galeries”, relata Duran. La pintora hi va entrar en contacte a través de la galeria parisenca ArtyShow, al barri de Saint Ouen, on també té previst participar en una col·lectiva. “En aquesta galeria s’hi va casar la filla d’una cosina meva”, explica Duran, posant de manifest que a Paris els esquemes habituals de l’art (galeries que acullen cerimònies de casament, bancs que es converteixen en galeries) ja no són els tradicionals.
A París, Marta Duran hi presenta durant aquest mes de març un total de quinze quadres. Prop de la meitat formen part de la sèrie “Fragments de romanticisme”, que la mataronina planteja com un homenatge a l’artista Cy Twombly. “Fins fa poc no el coneixia, però en una exposició a Barcelona em van comentar que la meva obra s’estava acostant a la de l’artista nord-americà, i en certa manera és veritat”, explica. Twombly, mort l’any 2011, destaca per un llenguatge marcadament abstracte, mentre que en el passat, la pintura de Duran era molt més figurativa. Amb el pas del temps, però, l’artista local ha deixat més de banda temes com el dibuix per centrar-se en les taques de color i en la composició, elements centrals de la seva obra actual. “A través d’ells és com em sento més còmode per expressar-me”, assegura.
Els jardins segueixen inspirant la seva obra –l’exposició a París porta per títol ‘Jardí Secret’-, però es tracta de jardins cada cop més abstractes i arriscats, en forma de taques de colors sobre fons monocroms –blanc, groc, verd, blau- molt allunyats dels jardins més impressionistes, complexes i rebuscats d’etapes anteriors.
-
Comentaris