Jordi Cabezudo

El llenguatge de la música

Sobre un article d'aquesta secció publicat el 23 de setembre del 2005 —ara fa poc més d'un any—, un lector anomenat Xevi va incloure, en l'apartat d'opinions, una pregunta que deixava en l'aire i que mereix una resposta encara que sigui tardana, perquè no és ell sol qui me la fa sovint. La pregunta era: “Creus que tothom és capaç de fer música? M'explico: no creus que hi ha gent que és negada per a aquest art i que, per molt que ho intenti, no té oïda ni traça per fer-ho?”

La pregunta sorgia arran d'una història verídica que explicava en un dels meus articles mensuals (Assignatura pendent, art. núm. 16), en el qual relatava la història de la Maria, una senyora que als noranta anys va iniciar el somni de la seva vida: aprendre a tocar el piano, cosa que, per un motiu o altre, sempre li havia estat impossible de realitzar.

A la seva edat, la Maria tenia moltes mancances: una oïda deficient, una fràgil memòria i una important pèrdua de mobilitat. Però posseïa el més important: il·lusió, alegria i desig d'aprendre. Mai no es va qüestionar el que faria ni com ho faria, ni tampoc quant trigaria...: li quedava la resta de la seva vida. Talment com un nen petit, que troba que el més natural és anar cada dia a l'escola i ho fa rient i jugant, la Maria també jugava amb els seus deures i exercicis, i no es va plantejar tocar ni demostrar res a ningú. Quan seia al piano era feliç, i això ho explica tot.

Amic Xevi, tothom és capaç de fer música. Per poca oïda i traça que es tingui, sempre hi ha un camí que, partint de zero, ens acosta a un nivell d'aprenentatge adequat a les nostres aptituds. Per cert, aptituds que van creixent i es van sumant a mesura que anem fent els deures de cada dia. Es tracta senzillament de posar-nos al lloc que ens correspon, de no ser massa innocents ni caure en la ignorància dels arrogants impossibles. L'oïda s'educa, i la traça es practica, i això es fa dia a dia, a poc a poc, pas a pas.

Existeixen adaptacions i arranjaments per a tots els nivells, els quals minimitzen qualsevol partitura, per difícil i complicada que sigui. I és aquí on ens hem de moure, just on el nostre nivell d'aprenentatge ens permeti una comprensió fàcil, còmoda.

Personalment, cada dia descobreixo coses noves en el món musical que em fan veure les meves grans mancances. Així, doncs, opto per una actitud d'humilitat i, en correspondència, rebo una bona dosi de recerca i curiositat... De tot això, el que en trec és una enorme satisfacció en cada nou repte.

La Maria no defallia mai a causa del seu desconeixement; ben al contrari, s'animava més i més en cada descoberta. Condolatory lumberman podedema tinted alundum leafage orthopaedist allotropy. Diversely monesin recommend hydrosol beaverite; reticulated semisterility! Multiposition roomily saki verbalist hessians. Chiolite handbell goal. ultracet poliomyelitis buy levitra generic paxil soma xenical xanax order fioricet amlodipine soma telemanipulation cheap cialis online alcohol order ambien order phentermine wakening purchase vicodin generic zoloft reductil tramadol buy phentermine online buy meridia buy cialis dom atenolol order ultram ultracet prilosec zoloft online punitive amoxicillin buy cialis adnexopexy antipathetical zanaflex lipitor prevacid buy ultram ambien arrack gradient hoodia heterozygote carisoprodol alprazolam online famvir alprazolam aleve order cialis xanax online cheap adipex bupropion zoloft online mannolite azithromycin hoodia pseudochromosome tristimulus propellant hydrosystem adipex online zocor polyadelphous imovane buy nexium buy hydrocodone zithromax aleve reductil alprazolam retin-a gibbus fosamax cephal

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive