Calia arribar a l’hora. Els que van fer-ho tard, perquè estaven sopant o gaudint amb els darrers balls dels Dracs, van veure com totes les cadires disposades a Can Marchal, totes, estaven ocupades. Un èxit sorprenent de públic per assistir al concert del trompetista català Raynald Colom i el seu quintet, tota una referència de l’escena jazzística del país. Acompanyat d’un contrabaix, un teclista, un bateria i un percussionista, Colom va mostrar-se com un geni de la trompeta, com un músic que concep el jazz com una font de llibertat, per oferir un recital reposat i íntim, on degustar el timbre de cada instrument. El conjunt va presentar el seu darrer àlbum, Sketches of groove, un treball fruit de la investigació d’aquests cinc músics en els darrers dos anys i que els ha permès obrir l’essència del jazz a altres sonoritats com el R&B, el funk o fins i tot el flamenc.
Colom va deixar respirar força els seus músics, deixant que fessin gal·la de la seva perícia instrumental, però quan prenia la trompeta el concert guanyava tot l’interès. A més, la seva sonoritat feia recordar a un dels grans, Miles Davis en la seva etapa elèctrica de finals dels 60 i principis dels 70, sobretot de discos com In a Silent Way. Una sonoritat que casava perfectament amb l’espai, ple però íntim, i amb les hores del dia (una nit que no aconseguia desfer-se de la calor). Can Marchal, en definitiva, va mostrar-se de nou com un dels espais més interessants de Santes, aquell que acull propostes més atractives i alhora independents de l’esperit de la Festa Major. Clar que és un secret que cada cop coneix més gent.
-
Comentaris